مقدمه:

گفتم مادر گفت جانم، گفتم درد دارم، گفت به جانم، گفتم خسته ام، گفت پریشانم، گفتم گرسنه ام، گفت بخور از سهم نانم، گفتم کجا بخوابم گفت روی چشمانم اما یک بار نگفتم مادر من خوبم شادم همیشه از درد گفتم و از رنج، مادر دوستت دارم.

تنه ی انشا:

حس و حال دلنشین صدای لالایی مادر یکی از بهترین و دل انگیز ترین و آرام بخش ترین صداهایی است که هر کودکی آن را تجربه کرده است و یکی از بهترین و دل انگیزترین بخش های زندگی هر انسانی است.

صدای لالایی مادر که پر از مهر و نوازش های روح بخش است خستگی را از تن هرکسی که آن را شنیده است بدر میکند. هیچ چیز نمیتواند جز صدای لالایی مادر طنین انداز روح آشفته ام باشد. صدای لالایی یکی از بهترین موسیقی های آرام بخش است که سرشار از عشق و محبت و مهربانی است که از همان لحظه اول که مادرم مرا در درون شکمش احساس کرد برایم میخواند.

این صدا که در عین حال بسیار قوی و پر از احساس است باعث آرامش میشود به طوری که اگر در هر لحظه از دوران زندگیت نه فقط کودکی بلکه همه ی مدت برایت خوانده شود از آن خسته نمیشوی، این صدای دلنشین لالایی باعث سلامت روح و جسم و روان میشود و کسی که با این لالاییها به خواب میرود به آرامشی بزرگ دست می یابد و با به یاد آوردنش نوعی خوشحالی ذاتی در درون ما به وجود می آید.

در این لالاییها مادران برای ما آرزوی سلامتی و تندرستی میکنند وحتی گاهی اوقات خودشان را فدای ما میکنند؛ این تنها صدایی است که من هیچ وقت از آن خسته نمیشوم چون این صدا از عمق مهربانترین موجودات روی زمین یعنی مادر است که با تمام وجود برای فرزندش میخواند مانند فرشته ای که خداوند از آسمان برای آرامش روح ما فرستاده است، این صدای مهربان که از همه ی صداهای دنیا گوش نواز تر است ما را به خوابی عمیق و پر از آرامش وشیرین دعوت میکند وتنها صدایی است که نه تکرار میشود ونه تکراری.

نتیجه گیری:

مادر فرشته ی روی زمین است و مانند خورشیدی است که تمام وجودش را وقف فرزندانش میکند و ما باید ارزش این فرشته ی زمینی را به خوبی درک کنیم و قدرش را بدانیم و یادمان باشد مادری که از روی عشق وعلاقه برایمان لالایی میخواند خودش هم در دوران کودکی مادری داشته که برایش لالایی خوانده و ما باید در آینده هم برای کودکانمان لالایی بخوانیم.    

   

انشا حس و حال صدای لالایی مادرصفحه ی 53 نگارش پایه هشتم

این انشا بصورت اختصاصی در درسی فا نوشته شده است، هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

 

💬 لطفا نظرات خود را در پایین همین پست برای ما ارسال کنید👇👇👇