انشا اذان پایه نهم صفحه 21 مهارت های نوشتاری

مقدمه:

صدای اذان از گلدسته های مسجد برای تمام مسلمین جهان آوای ملکوتی است از طرف خداوند که مارا دعوت میکند به سوی خویش و به سوی اهداف واقعی زندگیمان فرا میخواند.

تنه انشاء:

وقتی صدای اذان را میشنویم یعنی اینکه خداوند را ندا میدهد که دعوت حق را لبیک بگوییم، صدای اذان به ما یادآوری میکند که این دنیا خیلی بی ارزش و کوتاه است و کمتر از چشم به هم زدنی میگذرد.

اذان از اول زندگی تا مرگ مارا همراهی میکند و به ما میگوید که خدایی هست، ندای الله و اکبر که اذان است به ما میگوید خدا بزرگ است، به ما میگوید وقتی گرفتاریم و مشکل داریم و مضطرب هستیم این صدای اذان است که آرامش بخش و باعث قوت قلب ما میشود، حال پس از شنیدن نوای روح بخش اذان مثل پرنده ای سبک بال دلم را به آسمان عشق بی انتهایت میسپارم و با این نیت دیدار با تورا آرزو میکنم.

نتیجه گیری:

نتیجه میگیریم که صدای اذان نوای حق است که هر روز همه ی ما با شنیدن آن آرامش میگیریم و با آمادگی کامل به راز و نیاز با خداوند می پردازیم و اصول اخلاقی و عرفانی آن را در زندگی خود به کار میبریم.

 

 

" این انشاء بصورت اختصاصی توسط نویسندگان درسی فا نوشته شده است و هرگونه کُپی برداری از آن در سایت های دیگر ممنوع بوده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت "