انشا درختی که پا در هواست صفحه 96 کتاب مهارت نوشتاری پایه نهم

مقدمه:

دنیای خیالی ما آنقدر بزرگ و هیجان انگیز است که میتوانیم در عالم آن غرق شویم و هیجانات خود را در آن تجربه کنیم و از دنیای ذهنیمان لذت ببریم.

تنه انشا:

ما میتوانیم در دنیای خیالی خود چیزهایی را تصور کنیم و از ذهنمان بگذرانیم که در دنیای واقعی شاید وجود نداشته باشند میتوانیم هر چیزی را وارونه تصور کنیم، در این دنیای خیالی هر چیزی را که بخواهیم بدست آوریم همین درخت را میتوانیم تصور کنیم، حالا سری به تصوراتمان در دنیای خیالی خود میزنیم، چشمان خود را را میبندم و به دنیای خیالی خود میروم، دشت سرسبزی را میبینم پر از گلهای رنگارنگ در میان این دشت درختی را میبینم که ریشه هایش از خاک بیرون آمده انگار که دستش را به سوی آسمان دراز کرده و با خدای خود درد دل میکند و شاخ و برگهایش زمین سرسبز مخملی را نوازش میکند وقتی به ریشه درخت نگاه میکنم از گوشه گوشه آن نور خورشید که خود را از لابه لای ابرها نشان میدهد چشمانم را میزند حس کنجکاویم گل میکند که این ریشه درخت خود را تا کجای آسمان رسانده است از او اجازه میگیرم و پا روی ساقه اش میگذارم و خود را به ریشه اش میرسانم کم کم راه ریشه را در پی میگیرم واز آن بالا میروم از میان ابرها عبور میکنم و به بالای ابرها میرسم و در آن بالا چیزی جز ابرهای سفید که به شکل پنبه ای نرم هستند و سکوت چیزی نمیبینم ولی از این حس زیبای که تجربه کردم خیلی خوشحالم و روی ابرها دراز میکشم و ریشه های درخت را به شکل حصاری دور خود میکشم و در سکوت خودم را رها میکنم واز دنیای خیالی خودم لذت میبرم و بعد بدون هیچ پرسش و پاسخی به دنیای خیالی خودم بر میگردم.

نتیجه گیری:

ما باید در زندگی خود تلاش کنیم و آنرا تغییر دهیم در جهت مثبت و به نحو درست وخوب، هر چند شاید تا حدودی غیر ممکن باشد اما یقین داشته باشیم که هر ناممکن میتواند ممکن شود واگر از تواناییهای خود استفاده کنیم میتوانیم پله های ترقی را طی کنیم همان گونه که در ذهن خود میتوانیم کار غیر ممکن انجام دهیم در واقعیت هم میتوانیم با تلاش فراوان به خواسته هایمان برسیم و از آن لذت ببریم به شرطی که خودمان را قبول داشته باشیم و به خودمان اعتماد داشته باشیم.

 

" این انشاء بصورت اختصاصی توسط نویسندگان درسی فا نوشته شده است و هرگونه کُپی برداری از آن در سایت های دیگر ممنوع بوده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت "