برای سرمایه‌ گذاری در سئو آماده هستید؟

در دنیایی که اینترنت حرف اول را می‌زند داشتن سایتی حرفه‌ای که سرمایه ‌گذاری در سئو آن شده باشد تا حد زیادی به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند. ازآنجایی‌که رقابت بین کسب‌وکارهای آنلاین نیز سخت شده، داشتن یک سایت به‌تنهایی کافی نیست. سئو و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌توانند در این زمینه به بیزینس‌ها کمک کنند. این مجموعه فعالیت‌ها منجر به بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل و تأثیر مستقیم بر ورود افراد به سایت شما خواهند شد.

 

چرا باید در سئو سرمایه ‌گذاری کنیم؟

تقریباً 60 تا 70 درصد کلیک‌های کاربران روی 5 نتیجه اول گوگل است. این بدین معنا است که اگر سایت شما در یکی از این نتایج برتر قرار بگیرد کلیک و بازدید بیشتری برای سایتتان به همراه خواهد آورد. در واقع سئو مجموعه فعالیت‌هایی است که منجر می‌شود در کلماتی که مخاطبین هدف شما سرچ می‌کنند، سایتتان در نتایج اولیه گوگل دیده شود. سئو یک استراتژی بازاریابی ارزشمند برای هر کسب‌وکاری است که دارای مزایای زیر می‌باشد.

  • دیده‌شدن سایت شما در جایی که کاربران به دنبال اطلاعاتی از آن هستند.
  • جلب‌توجه مخاطبان، با پاسخ‌های مفید و مرتبط به جستجو آن‌ها.
  • با سرمایه‌ گذاری در سئو مشتریان بیشتری را به سمت وب‌سایت خود سوق دهید.
  • ایجاد نتایج بلندمدت
  • کمک به سایر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال مانند طراحی وب و بازاریابی محتوا.

بنابراین، اگر در حال حاضر استراتژی سئو ندارید، بودجه‌ای برای آن در بازاریابی خود در نظر بگیرید. هر کسب‌وکاری که بخواهد به‌صورت آنلاین مشتری به دست آورد، از سرمایه‌ گذاری در این استراتژی، سود اساسی می‌برد. برای مشاهده اقداماتی که روی سئو سایت انجام می‌دهید، باید صبور باشید. ممکن است صبرکردن در ابتدای کار دشوار به نظر برسد، اما زمانی که در نتایج اول گوگل دیده شوید بسیار بیشتر از سرمایه و صبری که کرده‌اید به شما برمی‌گردد.

 

چگونه در سئو سرمایه‌ گذاری کنیم؟

1. اهداف بازاریابی موجود خود را تعیین و تجزیه‌وتحلیل کنید.

سئو نقشی استراتژیک در بازاریابی دیجیتال شما دارد. برای اینکه بهترین نتایج را به همراه داشته باشد، قبل از اینکه برنامه سئوی خود را بچینید، اهداف کلی بازاریابی را در نظر بگیرید. آیا به دنبال افزایش ترافیک وب‌سایت یا برندسازی هستید؟ یا می‌خواهید فروش بالاتری داشته باشید؟

 

2. رقبای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید.

مؤلفه دیگری که بر سرمایه ‌گذاری در سئو شما تأثیر می‌گذارد این است که رقبای برتر خود و عملکرد آن‌ها در نتایج جستجو را در نظر بگیرید. برای تعیین دقیق این اطلاعات، از ابزار سئو یا ابزار تحلیل رقابتی استفاده کنید. گزینه‌های رایگان و پولی زیادی را متناسب با نیاز خود با سرچ در گوگل پیدا خواهید کرد.

در این مرحله کلمات کلیدی که رقبا با آن‌ها بالاآمده‌اند و مخاطبان آن‌ها را سرچ می‌کنند را دریابید. از استراتژی‌های قیف فروش استفاده کنید. با استفاده از کلمات کلیدی درست مخاطب را به سایت خود کشانده و سپس با استراتژی‌های سئو، نرخ تبدیل مخاطبان را افزایش دهید. سعی کنید با تکنیک‌های سئو مخاطبان را در سایت خود نگه دارید تا به فروش برسند.

 

3. وضعیت سئو سایت خود را بررسی کنید.

حتی اگر سایت شما از نظر سئو در جایگاه مناسبی است بازهم به سرمایه‌ گذاری در سئو نیاز دارید. با ابزارهایی مثل سرچ کنسول عملکرد آن را به‌صورت مداوم بررسی کنید. همچنین ابزارهای دیگری در کنار کنسول گوگل وجود دارند که خطایابی سایت را انجام می‌دهند. از این ابزارها کمک گرفته تا رتبه خود را حفظ کنید.

 

4. استراتژی سئوی خود را تعیین کنید.

هنگامی که نقاط قوت و بهبود سئو سایت خود را شناختید، در نظر بگیرید که کدام تغییرات بیشترین تأثیر را خواهند داشت سپس روی آن‌ها سرمایه ‌گذاری در سئو کنید. هرچند که استراتژیک‌ترین پیشرفت‌ها برای هر کسب‌وکار متفاوت است. برخی از اساسی‌ترین سرمایه ‌گذاری ‌های سئو را در ادامه می‌بینید.

  • بهینه‌سازی سرعت صفحه
  • لینک‌سازی
  • بهبود معماری سایت شما
  • بهینه‌سازی محتوای موجود برای سئو
  • ایجاد محتوای جدید سئو

 

5. منابع سئوی خود را ارزیابی کنید.

اکنون که می‌دانید کدام بخش را باید در اولویت سرمایه‌ گذاری در سئو قرار دهید، برای راه‌اندازی یک استراتژی کامل سئو، از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. باید ببینید برای شما مناسب‌تر این است که نیروی سئو استخدام کنید یا با شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید. هر دو روش دارای مزایایی هستند، اما اگر زمان یا منابع لازم برای استخدام، آموزش و مدیریت یک تیم سئو را ندارید، کار با یک شرکت سئو سایت، بار را از دوش شما برمی‌دارد.

 

6. انتظارات واقع‌بینانه ایجاد کنید.

قبل از اینکه روی سئو سرمایه‌ گذاری کنید، مطمئن شوید که انتظارات واقع‌بینانه‌ای دارید. سئو ROI قابل‌توجهی دارد، اما باید به طور مداوم سایت خود را بهینه کنید و منتظر بمانید تا نتایج را ببینید. چه سرمایه‌ گذاری ‌های سئوی خود را برون‌سپاری کنید یا تاکتیک‌های داخلی را یاد بگیرید، به یاد داشته باشید که این استراتژی راهی نیست که بتوانید چند ماه برای آن‌وقت بگذارید، سپس به سراغ چیز دیگری بروید.

 

7. عملکرد خود را اندازه‌گیری کنید.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم در سرمایه‌ گذاری در سئو تعیین انتظارات واقع‌بینانه این است که بدانید چگونه نتایج خود را به سئو نسبت دهید. اگر روی این استراتژی سرمایه ‌گذاری می‌کنید، راهی برای اندازه‌گیری دقیق نتایج خود نیاز دارید. بسته به اهداف سئوی شما، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) قابل‌توجه برای ارزیابی وجود دارند که در ادامه خواهید دید.

  • بررسی تغییرات در رتبه‌بندی صفحه
  • قابلیت مشاهده جستجو
  • نرخ کلیک ارگانیک (CTR)
  • نرخ پرش
  • ترافیک
  • نرخ تبدیل

 

جمع‌بندی

همان‌طور که دیدید سرمایه‌ گذاری در سئو به نفع تمامی کسب‌وکارهای آنلاین است. درست است که برای رسیدن به نتایج سئو نیاز به صبر و صرف زمان طولانی است؛ اما ارزش آن را دارد. به‌محض اینکه در نتایج ابتدایی گوگل قرار بگیرید کاربران زیادی به سمت سایت شما سوق داده می‌شوند و بیشتر از سرمایه شما را بازمی‌گردانند.

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور حرفه‌ای سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه به‌صرفه‌ترین هزینه سئو، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

 

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com