برترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی هستند، این فرصت را دارند تا در برترین موسسات آموزشی این کشور به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. بنابراین ایتالیا یکی از مکان هایی است که دانشجویان بین المللی برای تحصیل به زبان انگلیسی این نقطه زیبا در اروپا را انتخاب می کنند. اصلی ترین دلیل دانشجویان برای تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی این است که، ایتالیا برای جا افتادن در دنیای رقابتی امروز، کالج ها و دانشگاه های بی شماری دارد. که این موسسات، اغلب برنامه های تحصیلی را به زبان انگلیسی به دانشجویان مستعد بین المللی ارائه می دهند. ارائه این مقاله با همکاری مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، کمک های شایانی را در مسیر تحصیل شما در ایتالیا ارائه خواهد کرد.

مطمئنا ایتالیا به عنوان کشوری انگلیسی زبان شناخته نشده است، اما برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید. اما نگران نباشید، زیرا دوره های تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا روز به روز بیشتر می شود.

هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

یکی از موضوعات کلیدی که اغلب متقاضیان تحصیل در ایتالیا نادیده می گیرند، هزینه تحصیل در این کشور به ویژه به زبان انگلیسی می باشد. هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. به عبارت دیگر، شهریه دانشگاه در ایتالیا کمتر از آنچه در اکثر کشورهای اروپایی اعمال می شود است. از سوی دیگر، معمولا موسسات آموزشی عالی در ایتالیا هزینه های خود را بر اساس محدودیت های بالا و پایین تعیین شده دولت ایتالیا تعیین می کنند. البته لازم به ذکر است که، هزینه تحصیل در ایتالیا به ویژه به زبان انگلیسی بسته به سبک زندگی دانشجویان و دانشگاه مورد نظر آنها در این کشور متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی برای هر دانشجوی بین المللی بین 1900 تا 2500€ (یورو) در ماه می باشد.

به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی و خصوص این کشور متفاوت خواهد بود. به عبارت دیگر، تحصیل در دانشگاه های دولتی ایتالیا به مراتب ارزان تر از تحصیل در موسسات خصوصی در این کشور می باشد. برای مقایسه هزینه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی با کشورهای مدرن اروپایی به نمودار زیر توجه فرمایید:

 

برترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی، وجود موسسات آموزشی معتبر در این کشور می باشد. بنابراین دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی را دارند، می توانند از بین موسسات معتبر بین المللی در این کشور یکی را انتخاب کنند. طبق آمار به دست آمده در سال 2023 در حال حاضر 60 موسسه آموزش عالی در ایتالیا وجود دارد که بیش از 360 برنامه را به زبان انگلیسی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. از سوی دیگر این اعداد و ارقام قرار است افزایش یابد زیرا گزینه های بیشتری برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا وجود دارد. نکته قابل توجه در خصوص دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا این است که، این موسسات شرایط پذیرش ساده ای را بر خلاف اغلب موسسات آموزشی مدرن در سراسر جهان برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته اند.

برای آشنایی بیشتر با برترین موسسات آموزشی برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

برترین موسسات آموزشی ایتالیا به زبان انگلیسی

رتبه دانشگاه

خصوصیات

دانشگاه میلانو

189

این موسسه آموزشی نه تنها بهترین دانشگاه ایتالیا می باشد، بلکه موسسه ای است که بیشترین برنامه های آموزش انگلیسی را به دانشجویان مستعد بین المللی ارائه می دهد.

دانشگاه بولونیا

273

این دانشگاه قدیمی ترین موسسه آموزشی در ایتالیا می باشد، که در جهان غرب شناخته شده است. دانشگاه بولونیا در سال 1087 تاسیس شده است.

دانشگاه پادوا

332

دانشگاه پادوا دومین دانشگاه قدیمی در ایتالیا و پنجمین دانشگاه قدیمی بازمانده در جهان می باشد.

دانشگاه ساپینزا

412

دانشگاه ساپینزا یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا از نظر ثبت نام می باشد.

دانشگاه ورگاتا

259

این موسسه آموزشی میزبان دانشکده پزشکی و جراحی می باشد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین موسسه آموزشی به زبان انگلیسی در ایتالیا را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

 

مزیا و معایب تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، دارای مزایا و معایب گسترده ای در زمینه های گوناگون می باشد. بنابراین به شدت توصیه می شود که، دانشجویان قبل از اعزام به این کشور با مزیت ها و چالش های اساسی جهت تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت تحصیلی خود در این کشور مواجه خواهند شد. اما نگران نباشید، زیرا مزیت های تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی گسترده تر از معایب این کشور می باشد.

برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

مزیا تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

معایب تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

اصلی ترین مزیت تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی هزینه تحصیل مقرون به صرفه در این کشور می باشد.

زیرساخت های آموزشی قدیمی و فرسوده

وجود موسسات معتبر بین المللی در این کشور از دیگر مزیت های تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی می باشد.

ارتباطات محدود دانشگاه ها با موسسات آموزشی دیگر در این کشور

امکان دریافت بورسیه های دانشجویی گوناگون در رشته های مختلف تحصیلی

روند دریافت ویزای دانشجویی برای تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی اصلی ترین چالش این کشور محسوب می شود.

امکان کار ضمن تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

روند پذیرش دشوار در برخی از دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به این ترتیب تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در کنار مزیت های فراوان دارای معایب گوناگونی نیز می باشد، که باید به دقت بررسی شود. اما در کل، تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی بهترین انتخاب برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در اروپا را دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.