بهترین مشاور کنکور کیست؟

این روزها بازار کنکور به شدت داغ است. افراد زیادی در فضای مجازی خود را مشاور کنکور معرفی می‌کنند اما واقعا بهترین موسسه مشاوره تحصیلی کنکور کدام است؟ احتمالا شما هم این روزها نام موسسه مشاوره کنکور راه‌بین را شنیده‌اید. این موسسه متعلق به سارا همتی رتبه یک کنکور و دارنده بالاترین تراز تاریخ کنکور است. با توجه به اینکه از این موسسه به عنوان بهترین مرکز مشاوره کنکور یاد می‌شود، می‌خواهیم در این مقاله راه‌بین را زیر ذره‌بین برده و ببینیم آیا این شایعات حقیقت دارد یا خیر؟

 

چند سالی بود که کاربران از ما درخواست می‌کردند که بهترین موسسه برای مشاوره با رتبه برترهای کنکور کشور را معرفی کنیم. این موضوع در سال‌های گذشته برایمان اهمیت چندانی نداشت اما اخیراً و با زیاد شدن گروه‌ها و موسسات مشاوره کنکور، تصمیم گرفتیم یک‌بار برای همیشه به دنبال پاسخ این پرسش برویم. در میان موسسات کنکوری، موسسه مشاوره تحصیلی راه بین با مدیریت سارا همتی رتبه یک کنکور توجهات بیشتری را به خود معطوف کرده است. بنابراین تصمیم گرفتیم این موسسه را با دقت بیشتری رصد کنیم.

 

 

دانش‌آموزی که قصد دارد برای سال کنکور یا مدرسه‌اش مشاور داشته باشد، قرار است هزینۀ تقریباً زیادی را پرداخت کند لذا انتخاب مشاور تحصیلی کنکور باید هوشمندانه باشد. البته عمر شما نسبت به هزینه اهمیت بیشتری دارد. اگر مشاور تحصیلی خود را اشتباه انتخاب کنید امکان دارد سال‌ها پشت کنکور مانده و درنهایت به هدف خود نرسید. تجربۀ ما نشان داده اکثر مشاورانی که  هزینه زیادی دریافت می‌کنند کارایی چندانی ندارند و اغلب دانش‌آموزان از آنها رضایت ندارند. در این مقاله می‌خواهیم موسسه سارا همتی را زیر ذره‌بین برده و به شما آموزش دهیم که چگونه و از چه طریقی باید از متخصص بودن مشاور تحصیلی کنکور خود مطمئن شوید تا با انتخاب درست، موفقیت خود را تضمین کنید. لذا لازم است مشخصات یک مشاور تحصیلی مناسب و متخصص را بررسی کنیم.

مشخصات بهترین مشاور کنکور که اگر به آنها دقت نکنید فاجعه در انتظار شماست.

یک مشاور ایده‌آل باید مشخصات زیر را داشته باشد:

با تجربه باشد.

تعداد دانش آموزانش زیاد نباشد.

رتبه برتر کنکور باشد

احساس مسئولیت کند.

آزمون‌هایتان را با دقت تحلیل کند.

به شرایط شما و خانواده آگاه باشد.

برنامه درسی شخصی سازی شده به شما بدهد.

پشتیبانی سریعی داشته باشد.

تماس هایش را خلاصه نکرده و با حوصله به حرفهایتان گوش دهد.

 

راز بزرگی که هیچکس به شما نمی‌گوید.

اگر تعداد دانش آموزان یک مشاور زیاد باشد آن مشاور دیگر فقط یک فروشنده است. معقول بودن تعداد دانش آموزان یک مشاور کنکور باعث می‌شود وقت کافی برای تمامی دانش آموزانش گذاشته و برنامۀ درسی کاملا شخصی‌سازی شده‌ای را در اختیار آنها قرار دهد. بارها دیده‌ایم که برخی مشاوران کنکور حتی فرصت تحلیل آزمون دانش آموز را نداشته و تماس‌هایش را به 15 دقیقه خلاصه می‌کنند. اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد، فقط و فقط فرار کنید زیرا این مشاور تعداد دانش آموز بسیار زیادی دارد و این یعنی فاجعه!

 

افشاگری بزرگ در مورد پشت پرده موسسات مشاوره کنکور

حتما شما هم با گروه‌های زرد مشاوره که خود را موسسات معتبر می‌نامند برخورد کرده‌اید. موسسات زرد همیشه موفقیت دانش آموزان را تضمین می‌کنند در صورتی‌که به هیچ عنوان نمی‌توان این تضمین را داد که دانش آموزی در کنکور موفق خواهد شد زیرا بدون تلاش خودِ دانش آموز، موفقیت در کنکور غیرممکن است. در واقع تضمین قبولی صرفاً یک جمله تبلیغاتی است که مشاوران زرد و مافیای کنکور از آن استفاده می‌کنند. کنجکاو شدیم بدانیم موسسه سارا همتی نیز قبولی دانش آموزان را تضمین می‌کند یا خیر؟

 

با موسسه مشاوره کنکور تماس گرفتیم. پاسخ آنها ما را شوکه کرد.

طی یک تماس تلفنی خود را بعنوان پدر دانش آموز معرفی کردیم و از موسسه مشاوره کنکور سارا همتی پرسیدیم: آیا موفقیت فرزند من را تضمین می‌کنید؟ پاسخ ما را شوکه کرد. شخصی که خود را آقای محمدی معرفی کرد بلافاصله پاسخ داد: خیر! به هیچ وجه موفقیت دانش آموز را نمی‌توانیم تضمین کنیم اما کیفیت خدماتمان را تضمین خواهیم کرد. وی در ادامه گفت ما تنها تضمین می‌کنیم که دانش آموز از خدمات ما رضایت کامل خواهد داشت. زیرا موفقیت در کنکور به تلاش دانش آموز نیز وابسته است بنابراین نمی‌توان بطور 100 درصد تضمین داد که دانش آموز با داشتن یک مشاور و برنامه درسی قوی موفق خواهد شد. باید به برنامه خود متعهد باشد. بعد گپ و گفتی کوتاه مکالمه ما به موسسه مذکور به پایان رسید. با خود فکر کردیم چگونه در فضای مسموم کنکور امکان دارد یک موسسه از جملات فریبنده استفاده نکند؟ آیا آنها دروغ گفتن بلد نیستند یا موسسه‌ای حرفه ای هستند؟ بعید می‌دانیم دروغ گفتن را بلد نباشند.

 

پاسخ دیگر موسسات چه بود؟

علاوه بر موسسه راه بین با مدیریت سارا همتی، با 13  موسسه دیگر نیز تماس گرفتیم. متاسفانه تمامی موسسات بجز موسسه سارا همتی، موفقیت دانش آموز را تضمین کردند. امیدواریم این موسسات زرد بزودی متوجه شوند که ین روزها دانش آموزان آگاه شده‌اند و شنیدن این جملات تاثیری در انتخاب آنها ندارد.

 

آیا اخبار مبنی بر موفقیت بالای موسسه راه‌بین صحت دارد؟

برای صحت‌سنجی این اخبار بلافاصله وارد عمل شده و با تعدادی از رتبه برترهای کنکور که در موسسه مشاوره کنکور راه بین  با مدیریت سارا همتی موفق به کسب رتبه شده بودند تماس گرفتیم.از میان دانش آموزانی که با خدمات این موسسه موفق شده بودند، با 9 نفر تماس گرفتیم. اگرچه همه آنها رضایت 100 درصدی داشتند اما باید همچنان در انتخاب موسسه مشاوره کنکور دقت لازم را داشته باشیم. از میان این رتبه برترها مکالمه ما با پرنیان محمدی جالب بود. پرنیان محمدی که اکنون دانشجوی پزشکی دانشگاه ایران بوده و موفق به کسب رتبه 300 شد، گفت: من در سال سوم کنکورم توانستم رتبه برتر شوم. سال اول و دوم رتبه خوبی کسب نکردم و به کلی ناامید شده بودم اما خدا را شکر با موسسه مشاوره تحصیلی راه‌بین آشنا شدم و با روش این موسسه درس خواندم و توانستم بالاخره به آرزویم برسم. کاش در همان سال اول با راه‌بین و سارا همتی آشنا می‌شدم.

نتیجه نهایی ما از تحلیل موسسه مشاوره تحصیلی راه‌بین چیست؟

با توجه به تحقیقات ما، برخی از علت‌های موفقیت موسسه سارا همتی به شرح زیر است:

1- مدیریت قوی

2- انتخاب سختگیرانه مشاوران

3- بهره‌گیری از مشاوران ماهر و باتجربه

4- کم بودن تعداد دانش‌آموزان هر مشاور

5- تحلیل آزمون دانش آموز توسط مشاور مجرب

6- نظارت سختگیرانه بر کار مشاوران

7- نظارت بر کار دانش آموزان

8- معرفی بهترین منابع به دانش آموزان

9- آموزش رو مطالعه اصولی به دانش آموز

10- پشتیبانی قوی

 

توصیه نهایی

ما در این مقاله فقط به بررسی موسسات مشاوره تحصیلی کنکور پرداختیم و موسسه خاصی را پیشنهاد نمی‌کنیم. تلاش ما بر بی‌جهت بودن این مقاله برای معرفی بهترین موسسه مشاوره تحصیلی بود. اگر دانش آموز یا کنکوری هستید و می‌خواهید یک مشاور با تجربه و مسئولیت پذیر داشته باشید حتما باید تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دهید زیرا آینده شما به این انتخاب گره خورده است.