نکات خرید کتاب حضوری یا آنلاین؟ +(دانشگاهی یا عمومی)

 

خرید کتاب

 

اگر به خرید کتاب علاقه­مند باشید می‌توانید به صورت حضوری به نمایشگاه مراجعه کنید که قطعا یکی از لذت بخش ترین روش­ها محسوب می­شود، ولی چون فروشگاه­های کتاب در همه قسمت­های شهر و در همه نقاط کشور در دسترس نیست ممکن است خرید حضوری برایتان دشوار باشد. راه دومی که در این شرایط پیش رویتان قرار دارد خرید اینترنتی و آنلاین کتاب است.

از جمله مزایای خرید اینترنتی کتاب از فروشگاه های آنلاین سهولت دسترسی به منابع و جلوگیری از هدر رفتن زمان است. شما در مدت زمان کوتاهی با انبوهی از کتاب ها در دسته بندی های منظم مواجه می‌شوید و می‌توانید با توجه به نیاز خود در مدت زمانی کوتاه، کتاب مدنظر را از وب سایت های معتبر خریداری نمایید.

از نشانه­های مطلوب بودن فروشگاه اینترنتی خرید کتاب می­توان به دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی اشاره کرد که از مهم‌ترین نکاتی است که کاربران باید موقع خرید به آن توجه کنند. نحوه ارسال و سلامت کالا هم جزو موضوعات بسیار مهم در زمان خرید اینترنتی کتاب است که باید برای مشتری مشخص باشد.

 

راهنمای خرید کتاب درسی

برای خرید کتاب های درسی نیازی نیست که دیگر به فروشگاه ها و کتابفروشی ها مراجعه کنید، بلکه کتاب های درسی در مقاطع مختلف تحصیلی از طریق سایت بخصوصی انجام می‌شود و کار را بسیار آسان کرده است. به همین دلیل در این مطلب با ارائه راهنمای خرید کتاب درسی راه روشن تری پیش روی شما قرار می دهیم تا بتوانید در هر مقطع تحصیلی که هستید کتاب هایتان را به آسانی خریداری کنید.

ثبت نام کتاب های درسی هم به شکل گروهی و هم به شکل انفرادی انجام می‌شود و لازمه آن این است که دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی که قرار دارند از مدیر مدرسه بخواهند که آنها را عضو سامانه سناد دانش آموزی مربوط به پایه تحصیلی خودشان کند که بتوانند برای سفارش کتاب اقدام کنند.

خرید اینترنتی کتاب های درسی کار را خیلی راحت تر کرده است و شما باید برای این کار ابتدا وارد سامانه ثبت نام کتاب درسی به آدرس (irtextbook.ir) شوید‌.

نام کاربری کد ملی و رمز عبور سریال شناسنامه خواهد بود. بعد از اینکه فرم ثبت نام تکمیل شد و اطلاعاتی که از شما خواسته را وارد کردید باید هزینه ثبت نام کتاب درسی را از طریق درگاه‌های اینترنتی امن پرداخت نمایید تا ثبت سفارش شما تکمیل شود و اطلاعات پرداخت را مشاهده کنید.

خرید آنلاین کتاب

 

راهنمای خرید کتاب دانشگاهی

دانشجویان برای خرید کتاب های دانشگاهی راه های مختلفی را می توانند انتخاب کنند، ولی برای اینکه در این مسیر گمراه نشوید لازم است که راهنمای خرید کتاب دانشگاهی که در ادامه برای شما شرح می دهیم را مطالعه کنید.

معمولاً خیلی از اساتید دانشگاه‌ ها همان هفته اول کتابی که تصمیم دارند از روی آن تدریس کنند را معرفی می‌کنند و سال چاپ یا انتشارات آن را می‌گویند که شما دقیقا همان نمونه مورد نظر را خریداری کنید.

در این شرایط کار شما راحت است زیرا با وارد کردن اطلاعات نام کتاب و با یک جستجوی ساده می توانید آن را در سایت های اینترنتی پیدا کرده و خریداری نمایید. اما در صورتی که عنوان مشخصی برای شما معرفی نشد و کلیتی از محتوای کتاب برای شما عرضه شده بود می توانید عنوان مورد نظر را در اینترنت جستجو کرده و کتاب‌هایی که بیشترین فروش و نظرات مثبت را داشتند را انتخاب کنید. البته در نظر داشته باشید که این کتاب باید از نظر علمی و کیفیت کاملا تایید شده باشد.

 پیشنهاد می کنیم وارد سایت های فروش اینترنتی و آنلاین کتابی شوید که به صورت منظم کتاب های دانشگاهی را در دسته بندی های متفاوت بر اساس رشته و تخصص قرار داده اند تا شما دسته بندی مربوط به رشته تحصیلی خود را زود پیدا کنید. سپس شرح مختصری از آن را مطالعه کنید و خرید خود را با خاطری آسوده انجام دهید. اگر کتابی که قصد آن را دارید ترجمه کتاب به زبان دیگری است، دقت زیادی در انتخاب مترجم آن داشته باشید، زیرا ترجمه بد نه تنها به شما آموزش نمیدهد بلکه شما را گمراه تر خواهد کرد، خصوصا در زمینه های تخصصی که محتوای صحیح اهمیت دو چندان دارد.

 

خرید بهترین کتاب های دانشگاهی:

اینجا

 

 

خرید کتاب حضوری یا آنلاین

 انتخاب خرید حضوری یا آنلاین کاملاً وابسته به شرایط شما و کتابی است که قصد خرید آن را دارید. اگر موقعیت دارید که به صورت حضوری به فروشگاه کتابفروشی بروید، این گزینه مناسب تر است چون از نزدیک محتوای کتاب و کیفیت صفحات چاپ را می بینید.

اما معمولاً این شرایط در دسترس نیست و یا کتابی که به دنبال آن هستید ممکن است به راحتی پیدا نشود. در این شرایط خرید آنلاین بهترین گزینه است و در هر ساعتی از شبانه روز و هر کجا که باشید می توانید از اینترنت خرید آنلاین خود را انجام دهید، ولی حتماً به نکاتی که در ابتدای مطلب اشاره شد توجه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

کتاب دانشگاهی

 

نکات خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی

همیشه نتایج ابتدایی گوگل برای خرید مناسب کافی نیست. فروشگاه های بزرگی که معمولاً در نتایج اولیه گوگل پیدا می شوند لزوما بهترین خدمات را ندارند. اگر جستجوی دقیق تری انجام بدهید ممکن است سایت هایی را مشاهده ‌کنید که قیمت‌های مناسب‌تری را برای کتاب ها به شما ارائه می دهند و علاوه بر آن زمان کوتاه تری هم برای ارسال دارند.

موارد مختلفی را برای خرید کتاب باید مد نظر قرار دهید که در این مطلب سعی شد تا به صورت خلاصه نکات خرید کتاب از فروشگاه اینترنتی برای شما شرح داده شود، ولی حتماً دقت داشته باشید که برای انتخاب کتاب به موضوع کتاب، انتشارات آن، قیمت کتاب و همچنین کیفیت چاپ و نحوه و هزینه ارسال و میزان فروش آن هم توجه کنید و با جمع‌بندی همه این موارد مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

 

خرید بهترین کتاب های دانشگاهی و عمومی از فدک بوک

اگر به دنبال فروشگاه اینترنتی کامل و تخصصی شامل بهترین منابع کتاب های دانشگاهی هستید که دریایی از کتاب های تخصصی را در دسته بندی های موضوعی و منظم در اختیارتان قرار دهد، فدک بوک همان گزینه ای است که به دنبال آن می گردید. با خرید بهترین کتاب های دانشگاهی و عمومی از فدک بوک در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و خرید جذابی خواهید داشت.

ساکنان شهر تهران یا یزد با خرید آنلاین و پرداخت هزینه ارسال با پیک، کتاب خود را ظرف ۲ تا ۴ روز کاری درب منزل دریافت می کنند و ساکنان سایر شهرهای کشور طی ۲ تا ۴ روز کاری با پرداخت هزینه پست پیشتاز، سفارش خود را درب منزل دریافت می کنند. در ضمن هزینه ارسال سفارش های بالای ۵۰۰ هزارتومان رایگان است.