مقدمه:

در محیط اطراف ما چیزهای زیادی وجود دارد که گاهی وقت ها ما حتی متوجه آنها نمیشویم و یا حتی در روز چندین بار از کنار آنها رد میشویم بدون اینکه نیم نگاهی به آنها کرده باشیم یا توجهمون را جلب کرده باشد.

تنه انشا:

مسیر خانه ی ما تا مدرسه چندان دور نیست ولی در همین مسیر که میروم چیزهای زیادی برای دیدن هست، ما در یک محله شلوغ ودر عین حال با صفا زندگی میکنیم محله ای که حتی تعدادی از دوستای مدرسه ام هم اینجا زندگی میکنند و به همین خاطر ما بیشتر اوقات با هم به مدرسه میرویم.

من شیفت صبح هستم و به همین دلیل صبحها زود از خواب بیدار میشوم و بعد از صرف صبحانه برای مدرسه آماده میشوم، از خانه که بیرون میروم اولین چیزی که میبینم بقالی سر کوچه است که همیشه صبح زود مغاز را باز میکند و در مغازه اش را آب و جارو میکند.

تعدادی از بچه ها که مسیرشون از کوچه ما میگذرد صبحها میان مغازه واز آنجا خوراکی میگیرن. بعد کمی آن طرف تر نانوایی که نان بربری میپزه است بوی نان تازه  که در کوچه می پیچه وآدم رو گرسنه میکند.

در مسیر از خیابانی رد میشوم که یک چهار راه چراغ قرمز دارد من بعضی وقتها کنار آقای پلیسی که ماشیتها را راهنمای میکنه می ایستم و ماشینها را هدایت میکنم چون من همیار پلیس هم هستم من از این کار لذت میبرم بعد از چند دقیقه به راه خود ادامه میدم در ادامه راه از یک پیاده رو که از کنار یک پارک میگذره ودر مسیر مدرسه است میرسم و با دوستانم یک دور توی پارک میزنیم سوار سرسره ها و تاب میشیم و بعد مسیر پیاده رو تا مدرسه را ادامه میدهیم من موزاییکهای پیاده رو را تا در مدرسه یکی درمیان میشمارم تا به مدرسه میرسم. بعداز ورود به مدرسه به سر صف میرویم وبرنامه صبحگاهی مدرسه را اجرا میکنیم.

 

نتیجه گیری:

همه ی مسیرهای زندگی میتوانند گاهی سخت گاهی دشوار باشند، آنچه که باید توجه داشت این است که این مسیرها را میتوانیم طی کنیم اگر چه شاید با سختی همراه باشد ولی با تلاش میتوانیم آنها را هموار کنیم.مثل مسیر مدرسه ی من که یاد آور تلاش وکوشش من است برای رسیدن به مدرسه و یادگیری علم و دانش برای رسیدن به بالاترین قله موفقیت که این مسیر راباید خودم با تلاش و کوشش فراوان طی کنم.

 

انشا آنچه در مسیر خانه یا مدرسه می بینید صفحه 42 نگارش هشتم

این انشا بصورت اختصاصی در درسی فا نوشته شده است، هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

 

💬 لطفا نظرات خود را در پایین همین پست برای ما ارسال کنید👇👇👇