مقدمه:

باد یکی از نعمتهای با ارزش خداوندی است که میتوان استفاده های زیادی از آن کرد و با آن بسیاری از کارها را انجام داد.

تنه ی انشا:

به جریان هوا باد گفته میشود بادها از محل سرد به محل گرم میروند و باعث ایجاد طوفان میشوند. صدای هوهوی باد در روزهای سرد وبارانی که با طوفانهای شدید همراه است گاهی وقتها میتواند باعث ترس شود همیشه وقتی که بچه بودم وباد تندی میوزید به طوریکه شدتش باعث حرکت وفشار به در وپنجره ها میشد کمی احساس ترس میکردم که انگار یکی داره پنجره رو فشار میده که وارد خانه شود.

با ایجاد صدای بلند و شدید باد بخصوص در شبها من نمیتوانستم بخوابم، باد شدید بعضی وقتها میتواند خرابیهای زیادی به بار آوردمثل قطع سیمهای برق وسیم های تلفن یا حتی بعضی از خانه هایی که از استحکام خوبی برخوردار نیستند را میتواند نابود کند.

وقتی باد تندی میوزد بسیاری از درختان را می شکند حتی باعث آزار و اذیت مردم میشود، باد در مناطق ساحلی همیشه با باران همراه است ولی با این حال فایده های زیادی برای انسان دارد مثلا اگر باد تندی بوزد به راحتی آسیابهی بادی را به حرکت در میآورد و یاباعث حرکت توربینهای بادی هم میشود که منجر به تولید برق میشود، وزش باد در فصل پاییز زیاد به گوش میرسد بادهای پاییزی دست کمی از سرمایی که درفصل زمستان میشود ندارند بعضی اوقات آنقدر سرد هستند که تاثیرش را بر روی صورتمان میتوانیم مشاهده کنیم که چگونه قرمز و گاگون شده است.

صدای وزش باد پاییزی که باعث میشود برگهای خشک شده درختان به زمین بیافتد و صدای خش خش برگها هر لحظه در گوشمان تداعی میکند نشانه عظمت وقدرت خداوند است و ما نباید از صدای مهیب باد ترسی به دل راه بدهیم چرا که یکی از نعمتهای باارزش خداوند است که فایده های زیادی برای ما دارد.

نتیجه گیری:

باد شدید در ظاهر اگرچه شاید خیلی ترسناک باشد اما در باطن برای ما خیلی مفید و سودمند است و بسیاری از کارهای ما را میتواند انجام دهد مثل چرخاندن آسیابها برای تولید آرد وحرکت توربین های بادی برای تولید برق، پس باید خداوند را به خاطراین نعمت با ارزش شکر کرد.

 

انشا در مورد صدای شدید وزش باد پایه هشتم صفحه 53

این انشا بصورت اختصاصی در درسی فا نوشته شده است، هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

 

💬 لطفا نظرات خود را در پایین همین پست برای ما ارسال کنید👇👇👇