انشا برداشتن یک ظرف داغ صفحه 62 نگارش پایه هشتم

مقدمه:

بعضی اوقات ما به صورت ناخودآگاه در مقابل بعضی از حوادث عکس العمل نشان می دهیم مانند کنار کشیدن سر هنگامی که چیزی به آن نزدیک می شود یا توپی که مستقیم صورتمان را نشانه گرفته است که سریع دستمان را جلوی آن می گیریم.

تنه ی انشا:

بعضی اوقات ممکن است دراثر سهل انگاری و بی توجهی ظرفی را که مدت زیادی است روی شعله آتش است برداریم و یک دفعه مغزمان به صورت خودکار به ما دستور میدهد که از آن دست بکشیم ولی در آن لحظه مجبوریم که آن را حمل کنیم و شرایط انداختن آن را نداشته باشیم که این کار باعث میشود به خودمان صدمه بزنیم و پوست دستمان بسوزد این اتفاق ممکن است برای هر کسی افتاده باشد.

خود من سال گذشته که میخواستم چایی درست کنم کتری آب را روی شعله گاز گذاشتم بدون اینکه دقت کنم دسته اش را بلند کنم تا روی شعله قرار نگیرد وقتی آب به جوش آمد برای یک لحظه حواسم پرت شد و نفهمیدم که دسته کتری کاملا داغ شده است همین طور که دستم را بردم و دسته اش را گرفتم متوجه نبودم که بدون دستگیره آن را برداشتم که دیگر خیلی دیر شده بود احساس سوختن پوست دستم تا مغز و استخوانم رسید ولی ترسیدم کتری را رها کنم چون اگه رها میکردم اتفاق بدتری می افتاد ولی با آن دست سوخته هر طوری بود آن را روی گاز گذاشتم وقتی دستم را نگاه کردم از شدت درد به خودم می پیچیدم کلا قرمز شده بود، سریع خودم را به نزدیکترین درمانگاه رساندم و بعد از تحمل کلی درد و پانسمان آن بلاخره یک کمی آرام شدم ولی این اتفاق برایم تجربه ای شد که همیشه برای انجام هر کاری دقت لازم را داشته باشم وحواسم را جمع کنم تا دیگر چنین اتفاقی برایم نیافتد.

نتیجه گیری:

بعد از آن سوختگی دستم دیگر هرگز بدون دستگیره به چیز داغی دست نمی زنم و تمام حواسم را جمع میکنم تا آن اتفاق تلخ دیگر برایم تکرار نشود هر چند که هر دفعه کتری می بینم احساس ترس و دلهره دارم که مبادا دوباره حواسم نباشد ودستم بسوزد.

 

انشا برداشتن یک ظرف داغ صفحه 62 نگارش پایه هشتم

این انشا بصورت اختصاصی در درسی فا نوشته شده است، هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

 

💬 لطفا نظرات خود را در پایین همین پست برای ما ارسال کنید👇👇👇