خرید اینترنتی عطر و ادکلن

 

آموزش خرید اینترنتی عطر و ادکلن :

امروزه بسیاری از مردم به دلیل مشغله فراوان و... بسیاری از مایحتاج های زندگی خود را از طریق فروشگاه اینترنتی خریداری می کنند. یکی از خریدهایی که می توان به صورت اینترنتی انجام داد، خرید عطر و ادکلن است که با مزایایی برای ما همراه است.

صرفه جویی در زمان

اگر شما فردی هستید که زمان برایتان بسیار مهم است و حوصله خرید به صورت حضوری و صرف وقت برای خرید را ندارید، می توانید به راحتی در منزل با استفاده از یک لپ تاپ یا گوشی و اینترنت به راحتی خرید خود را انجام دهید و درب منزل محصول خود را تحویل بگیرید.

تنوع بالا

 

در فروشگاه های اینترنتی تنوع عطر و ادکلن حتی از یک مغازه عطر فروشی بالاتر است و شما می توانید از هر برند و نوع عطر دلخواه به تنوع بسیار زیادی دست پیدا کنید.

قیمت مناسب

بسیاری از ما برای خرید عطر و ادکلن مورد نظرمان به مغازه های عطر فرشی مختلفی می رویم و با صرف وقت زیاد قیمت ها را مقایسه کرده تا بتوانیم عطر مورد نظرمان را با قیمت مناسب بخریم.

اما در فروشگاه های آنلاین تنها با جست و جو کردن نام محصولات مورد نظرتان، آن محصول به شما نمایش داده شده و می توانید، قیمت هایشان را با یکدیگر مقایسه کنید و ارزان ترین، معتبرترین عطر را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید ادکلن زنانه

 

 

 

 

راهنمای خرید ادکلن مردانه:

چرا باید عطر مصرف کنیم؟

قبل از اقدام به خرید ادکلن مردانه باید دقت نماییم که اصلا چرا رایحه مصرف می نماییم؟وقتی که یک رایحه‌ی مناسب با فصل، موقعیت شغلی و اجتماعی‌تان، شخصیت و روحیات و البته نوع پوست‌تان انتخاب می‌کنید نه‌تنها فردی جذاب جلوه می‌کنید بلکه از نگاه خانم‌ها هم، نمره‌ی قبولی می‌گیرید. طبق تحقیقی که سال‌های پیش در سطح اروپا انجام شد، معیار اصلی آقایان برای انتخاب خانم‌ها در نگاه اول ویژگی‌های ظاهری خانم‌ها بود، در حالی‌که بو و رایحه‌ی خوش به‌طور ناخودآگاه مهم‌ترین فاکتور انتخاب یک مرد از سوی خانم‌ها اعلام شد؛ تا آن‌جا که در اروپا این اصطلاح بر سر زبانهاست که «خانم‌ها با بو کشیدن و از طریق بینی عاشق می‌شوند». علت این امر شاید آن باشد که معمولا بینی خانم‌ها به دلایل هورمونی بیشتر از آقایان نسبت به بو حساس است و به‌عبارت دیگر زنان نسبت به مردان حس بویایی قوی‌تری دارند. با این تفاسیر اهمیت انتخاب یک عطر مناسب و خوشبو برای مردان دوچندان می‌شود.

عطر چیست ؟

«عطر» یا «پرفیوم» ترکیبی پیچیده از اسانس‌ها، تثبیت کننده‌ها، حلال‌ها و ترکیبات معطر است که یا از منابع طبیعی استخراج می‌شوند یا به‌صورت شیمیایی و مصنوعی تولید می‌شوند. با اینکه از زمان تمدن‌های نخستین از برخی مواد خوشبوی طبیعی به‌عنوان عطر استفاده می‌شده است، اما عطرسازی به‌صورتی که هم‌اکنون مرسوم است از اواخر قرن نوزدهم میلادی آغاز شد. بد نیست بدانید «عطر» نسبت به «ادکلن» دوام بیشتری دارد و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ترکیب آن را عصاره‌های روغنی تشکیل می‌دهد. با این‌همه در حال حاضر اکثر آقایان ترجیح می‌دهند از ادکلن استفاده کنند که هم حاوی مقدار کمتری عصاره‌های روغنی است و در نتیجه رایحه ملایم‌تری دارد و هم از نظر قیمت نسبت به عطرها مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. اما علاوه بر عطر و ادکلن که بیشتر شناخته شده هستند خوشبوکننده‌های مردانه انواع دیگری هم دارند که در ادامه معرفی می‌کنیم.

ادوپرفیوم:

اگر به‌خاطر مشکلاتی مثل آلرژی و میگرن رابطه‌ی خوبی با «پرفیوم‌ها» یا همان «عطرها» ندارید پیشنهاد ما به شما استفاده از «ادوپرفیوم» است. ادوپرفیوم‌ها به‌خاطر میزان کمتر عصاره‌های روغنی (بین ۱۵ تا ۲۰ درصد) نسبت به عطرها سبک‌تر و ملایم‌تر هستند و هم تا حدود زیادی ماندگاری و دوام عطرها را دارند. اگر از آن‌دسته افرادی هستید که دوست دارند در تمام طول روز بوی عطر بدهند پرفیوم و ادوپرفیوم مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای شما هستند.

ادو تویلت:

«آب معطر» یا «ادوتویلت» به‌خاطر درصد بالاتر الکل و میزان کمتر اسانس‌های روغنی که در ترکیب آنها استفاده شده حتی نسبت به ادوپرفیوم‌ها هم سبک‌ترند و بوی ملایم‌تری دارند. از نظر تخصصی ادوتویلت‌ها از ادکلن‌ها غلیظ‌تر هستند و از میان نت‌های سه‌گانه‌ی عطرها، در ساخت ادوتویلت‌ها روی نت ابتدایی تکیه شده است و به همین خاطر نسبت به عطرها دوام بسیار کمتری دارند (حدود سه تا چهار ساعت). به‌خاطر سبک‌تر بودن ترکیب ادوتویلت نسبت به عطر و ادوپرفیوم به نظر می‌رسد که ادوتویلت‌ها انتخاب‌های مناسب‌تری برای محیط‌های کاری و جلسات رسمی هستند.

ادکلن :

برخلاف تصور عموم که عطر (Perfume) را متعلق به خانم‌ها و ادکلن (Eau de cologne) را متعلق به آقایان می‌دانند حقیقت این است که ادکلن‌ها به‌خاطر میزان اسانس به‌کار رفته در آنها (حدود ۲ تا ۵ درصد) و مقدار بیشتر الکل، بسیار سبک و کم دوام‌اند. بنابراین اگر به‌دنبال یک رایحه‌ی قوی و ماندگار هستید به‌هنگام خرید حتما به برچسب روی شیشه‌ی عطر دقت کنید.

راهنمای خرید ادکلن مردانه

 

راهنمای خرید ادکلن زنانه:

به رایحه‌های آشنا پایبند باشید
این نکته، در هنگام خریدن عطر به‌عنوان هدیه نکته خوبی است. سعی کنید برای خرید هدیه به سمت عطرهایی بروید که بوی آن شبیه همان عطری است که آن خانم همیشه استفاده می‌کرده و بوی آن را دوست داشته است.

به‌عنوان‌مثال اگر او عطرهایی مانند شانل شماره 5 کلاسیک را در مجموعه خود داشته باشد، شما نمی‌توانید یک جهش بزرگ انجام دهید و عطری مانند Angel via Thierry Mugler را برای او تهیه کنید که نت‌های بسیار محکمی دارد. در عوض، برای این زن باید عطرهایی را در نظر بگیرید که قابل‌مقایسه با شانل شماره 5 باشند، مانند Narciso.

در راهنمای خرید عطر زنانه به این نکته توجه داشته باشید که آیا عطری را که برای کار انتخاب می‌کنید، برای یک‌شب بیرون رفتن با نامزد خود در شهر یا برای یک قرار ملاقات عاشقانه نیز استفاده می‌کنید؟ مناسبتی که برای آن عطر خواهید زد مهم خواهد بود، زیرا همه عطرها برای هر مناسبتی مناسب نیستند.

عطرهای سبک و تازه مانند Amazing Grace by Philosophy برای استفاده روزانه مناسب هستند. بنابراین برای کار یا قرار ناهار و همچنین اگر مسافرت هستید می‌توانید از این نوع عطرها استفاده کنید. برای رویدادهای شب، رایحه‌های قوی‌تر با غلظت بالاتر عطر مناسب‌ترند

همچنین باید در هنگام خرید عطرها، فصل‌ها را نیز در نظر بگیرید. در ماه‌های زمستان که هوا سرد‌تر است، عطرهای تلخ و گرم گزینه‌های بهتری خواهند بود.

وقتی هوا گرم است عطرها قوی‌تر هستند اما به‌سرعت محو می‌شوند. به همین دلیل ادوپرفیوم و ادکلن در این فصول محبوب‌ترین گزینه هستند، زیرا وقتی دوباره می‌خواهید احساس تازگی کنید، می‌توانید آن را به‌طور مکرر روی پوست بزنید.

اگر بیشتر به بوی زنانه یا نرم‌تری علاقه دارید، رایحه‌های گل بسیار عالی هستند. این رایحه‌ها شامل اسطوخودوس، شکوفه‌های گیلاس و گل رز هستند.

مرکبات رایحه پررنگ‌تری دارد. این‌ها شامل بوی میوه‌ای معمول مانند سیب یا پرتقال هستند. اگر به دنبال چیزی کمی خاکی‌تر هستید، به دنبال رایحه‌هایی مانند هیزم، جنگل‌های بارانی یا پاچولی باشید. مشک، بوی ملافه نو را می‌دهد. همچنین عطر شما می‌توانند کمی ادویه داشته باشند مانند دارچین یا وانیل.

..

 

 

انواع ادکلن

 

 

سخن پایانی :

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش فروشگاه های اینترنتی امروزه خرید اینترنتی بسیار گزینه بهتر و مناسب تری

نسبت به خرید حضوری و فیزیکی می باشد و شما می توانید با توضیحات بیشتر و اطلاعات بیشتر و ضمانت

اصل بودن محصول آن را تهیه و با قیمت مناسب تر درب منزل تحویل بگیرید.

این رپورتاژ توسط وبسایت تریبون ارسال شده است و درسی فا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده ندارد.