دیلیت اکانت اینستاگرام

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به صورت کامل

امروزه بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کارهای مختلف حداقل یک اکانت اینستاگرام دارند و از آن برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان و یا کسب درآمد استفاده می کنند اما ممکن است به دلایل مختلفی تصمیم به دیلیت اکانت اینستاگرام گرفته باشید و به دنبال آموزش آن باشید که این مطلب دقیقا به همین موضوع می پردازد.

نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام

چگونگی حذف اکانت اینستاگرام سوالی است که کاربران نسبتا زیادی به دنبال جواب آن هستند چراکه روز به روز نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی و میزان زمانی که در شبکه های اجتماعی صرف می کنیم بیشتر می شود. نمی توان انکار کرد که اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای نمایش کارهای خلاقانه و حتی برای فروش مستقیم کار و همچنین برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات شخصی است. همچنین اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر، یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان و یک ابزار عظیم برای دستیابی به مخاطبان بیشتر است.

اما ممکن است به دلایل مختلفی بخواهید این شبکه اجتماعی را ترک کنید. شاید دلیل شما برای دیلیت اکانت اینستاگرام این باشد که نگران دسترسی شرکت متا (نام جدید فیس‌بوک) به داده‌های مختلف خود باشید یا شاید متوجه شده اید که زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانید و می خواهید هر بار که به تلفن خود نگاه می کنید، از وسوسه باز کردن برنامه خلاص شوید !

به این ترتیب ، هر دلیلی که برای دیلیت اکانت اینستاگرام خود دارید ابتدا باید داده‌ها و تاریخچه خود را از سرورهای متا حذف کنید، که در ادامه دیلیت اکانت اینستاگرام را توضیح خواهیم داد. اگر مطمئن هستید که می خواهید حساب کاربری اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنید ، این امکان برای شما وجود دارد. در غیر این صورت، می‌توانید همه پست‌ها و استوری های خود را با غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام نگه دارید و بعدا دوباره به اینستاگرام برگردید. در ادامه این مقاله به راهنمای گام به گام دیلیت اکانت اینستاگرام و غیرفعال کردن آن می پردازیم.

چه زمانی اکانت خود را غیرفعال و چه زمانی اقدام به دیلیت اکانت اینستاگرام کنیم ؟

بسته به اولویت و نیاز خود می توانید اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال و  یا برای همیشه حذف کنید. غیرفعال کردن حساب شما موقتی است، اما در زمانی که غیرفعال می شود، حساب شما به همراه پروفایل ، فالوورها، عکس ها، لایک ها و نظرات شما از دید سایر کاربران پنهان می شود. برای بازیابی همه این اطلاعات و شروع دوباره استفاده از اینستاگرام به طور معمول، کافی است دوباره وارد حساب کاربری خود شوید.

حذف اکانت اینستاگرام شما قابل بازگرداندن نیست – حساب و پیج اینستاگرام به طور کلی حذف شده و قابل بازیابی نخواهد بود. وقتی اکانت اینستاگرام خود را حذف می کنید، تمام اطلاعات شما از جمله عکس ها، فالوورها، لایک ها برای همیشه پاک می شوند. در آینده، اگر نام کاربری که از آن استفاده می کردید توسط کاربران دیگر استفاده نشده باشد می توانید با همان نام کاربری ثبت نام کنید.

مراحل دیلیت اکانت اینستاگرام

اکانت اینستاگرام فقط از طریق مرورگر وب قابل حذف است. برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود، این مراحل ساده را دنبال کنید:

  • به حساب کاربری خود در وب سایت اینستاگرام وارد شوید.
  • به صفحه «حذف اکانت» اینستاگرام بروید. از منوی کشویی دلیل حذف اکانت خود را انتخاب کنید.
  • رمز عبور خود را وارد کنید و روی "حذف دائم حساب کاربری "  و یا "Permanently delete my account" کلیک کنید.

با انجام این مراحل اکانت اینستاگرام شما حذف می شود.

بهترین سایت خرید فالوور

بهترین سایت خرید فالوور معمولا وب سایتی است که بهترین کیفیت را اولویت اول خود قرار داده باشد و در واقع فالوورهای آن واقعی باشد چرا که با فالوورهای واقعی می توانید کسب و کار خود در اینستاگرام را توسعه دهید.

دیلیت اکانت اینستاگرام

غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام

مانند دیلیت اکانت اینستاگرام ، نمی توانید اینستاگرام را از طریق برنامه غیرفعال کنید، این کار باید در یک مرورگر وب در وب سایت اینستاگرام انجام شود. اگر می خواهید از اینستاگرام فاصله بگیرید، می توانید با انجام این مراحل پیج خود را غیرفعال کنید:

  • در وب سایت اینستاگرام وارد حساب کاربری خود شوید و روی نماد پروفایل کلیک کنید تا به صفحه پروفایل خود بروید.
  • ویرایش پروفایل را انتخاب کنید، به پایین صفحه بروید و روی غیرفعال کردن موقت اکانت کلیک کنید.
  • از شما پرسیده می شود "چرا حساب خود را غیرفعال می کنید؟"، یک دلیل را از منوی کشویی انتخاب کنید.
  • رمز عبور خود را مجدداً وارد کرده و گزینه "Temporarily disable account" را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل اکانت اینستاگرام شما غیرفعال می شود و تا زمانی که یک بار دیگر وارد اکانت نشوید، از دید سایر کاربران پنهان خواهد شد. توجه: طبق سیاست استفاده اینستاگرام، فقط یک بار در هفته می توانید اکانت اینستاگرام خود را غیرفعال کنید.

دانلود اطلاعات پیج اینستاگرام

هنگامی که حساب اینستاگرام خود را حذف کردید، تمام اطلاعات شما برای همیشه از بین می رود و قابل بازیابی نیست. بنابراین، ممکن است بخواهید قبل از حذف اکانت ، داده های اینستاگرام خود را دانلود کنید، بنابراین همچنان تمام عکس ها، فیلم ها را که در طول زمان پست کرده اید، در اختیار دارید. برای دانلود یک کپی از داده های اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید :

  • به پروفایل اینستاگرام خود بروید و "تنظیمات" (نماد چرخ دنده) را انتخاب کنید.
  • روی تب "Privacy & Security" کلیک کنید و روی "درخواست دانلود" کلیک کنید.
  • آدرس ایمیلی را که می خواهید لینک داده های اینستاگرام به آن فرستاده شود را تایپ کرده و پس از آن رمز عبور خود را وارد کنید.
  • در عرض 48 ساعت باید ایمیلی با لینک به داده ها با عنوان "داده های اینستاگرام " دریافت کنید. روی «دانلود داده» کلیک کنید.

آیا می توان اکانت اینستاگرام حذف شده را بازیابی کرد ؟

اینستاگرام معمولا به یک ماه زمان نیاز دارد تا اطلاعات شما را حذف کند. برخی از افراد با ارتباط با اینستاگرام درخواست حذف اکانت خود را لغو کرده اند.

نمی‌توانیم تضمین کنیم که شماهم بتوانید درخواست دیلیت اکانت اینستاگرام خود را لغو کنبد، اما ممکن است در بازگرداندن آن شانس داشته باشید، به خصوص اگر حساب شما توسط یک هکر حذف شده باشد. برای امتحان کردن این کار به صفحه ورود به سیستم اینستاگرام بروید و روی "رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟" کلیک کنید. در صفحه بعدی  آدرس ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری خود را برای درخواست لینک ورود تکمیل کنید، سپس روی "نیاز به کمک بیشتر" کلیک کنید. از شما خواسته می شود که نوع حسابی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید، سپس باید روی گزینه "اکانت من هک شد" کلیک کنید.

آیا می توانم اکانت اینستاگرامی که دیگر به آن دسترسی ندارم را حذف کنم ؟

همانطور که اشاره کردیم، برای حذف اکانت خود باید وارد اینستاگرام شوید. بنابراین، اگر یک حساب کاربری قدیمی در اینستاگرام دارید که می‌خواهید آن را حذف کنید، اما نمی‌توانید رمز عبور خود را به خاطر بیارید  ، قبل از اینکه بتوانید آن را حذف کنید، ابتدا باید حساب را بازیابی کنید.

برای انجام این کار به صفحه ورود به سیستم اینستاگرام بروید و روی "رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟" کلیک کنید. در صفحه بعدی آدرس ایمیل، شماره تلفن یا نام کاربری خود را برای درخواست لینک ورود وارد کنید. اگر نمی توانید جزئیاتی را که حساب را با آن ایجاد کرده اید به یاد بیاورید یا لینک ورود به سیستم برای شما ارسال نشد ، باید روی "نیاز به کمک بیشتر" کلیک کنید و راهنمایی های اینستاگرام را دنبال کنید.

این رپورتاژ توسط وبسایت تریبون ارسال شده است و درسی فا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده ندارد.