آموزش زبان انگلیسی به کودکان در منزل

کدام پدر و مادری دوست ندارد در سنین پایین به کودک خود انگلیسی بیاموزد؟ اکثر والدین مشتاق این موضوع هستند، اما در مورد اینکه از کجا شروع کنند یا چگونه ادامه دهند سردرگم هستند. ممکن است زبان انگلیسی را خیلی خوب بلد باشید یا اصلاً ندانید، اما همچنان می‌توانید در خانه به فرزندتان انگلیسی آموزش دهید.

مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که گروه سنی مورد نظر شما برای آموزش زبان انگلیسی کودکان هستند و آن‌ها مسیر یادگیری متفاوتی را نسبت به بزرگسالان دنبال خواهند کرد. دامنه توجه کودکان محدود است، بنابراین نمی‌توانید فقط چند دقیقه آن‌ها را بنشینید و سخنرانی کنید.

بنابراین، هنگام آموزش زبان به کودکان، طریقه آموزش شما به آن‌ها بیش از دانش شما بر دیدگاه کودکان در مورد انگلیسی تأثیر می‌گذارد. باید سرگرمی را به کار اضافه کنید، کودک باید با لذت زبان را بیاموزد بدون اینکه متوجه شود چیزی یاد می‌گیرد. به جای اینکه دائماً اشتباهات آن‌ها را تصحیح کنید، باید روی کارهایی که آن‌ها می‌توانند انجام دهند تمرکز کنید، نقاط قوت آن‌ها را پیدا کنید و کودک را به یادگیری بیشتر تشویق کنید.

توجه داشته باشید که اگر به آمورش زبان های دیگری مثلا آموزش زبان فرانسوی علاقه دارید می‌توانید از این طریق هم زبان انگلیسی را بعد از آن زبان بیاموزید چون این زبان ها تشابه زیادی به زبان انگلیسی دارند.

البته رشد زبانی کودک ما زمان می برد. به همین دلیل باید صبور باشیم. همانطور که برای یادگیری زبان مادری کودک به زمان نیاز دارد، برای یادگیری و درونی کردن زبان دوم نیز زمان می برد.

پس برای آموزش زبان انگلیسی در خانه به کودکان چه کنیم؟

قبل از لیست کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، می‌خواهم یک هشدار بدهم: همانطور که گفتیم، می‌توانید در خانه به کودکان زبان یاد دهید، چه بلد باشید چه نباشید. تلفظ را نیز به کودک اشتباه یاد ندهید؛ چون اگر این چنین باشد اصلاً یاد نمی گرفت بهتر بود. زیرا تصحیح اشتباهات آموخته شده زمان زیادی می‌برد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکانتان به شما این امکان را می‌دهد که زمان با کیفیتی را با هم بگذرانید و با هم به آموزش بپردازید.

1. با هم یاد بگیرید !

اگر در آموزش زبان انگلیسی از تدریس اشتباه می‌ترسید، با هم یاد بگیرید، هم زمان را با هم می‌گذرانید و هم این زمان را به موثرترین روش استفاده می‌کنید. نگران نباشید، من در ادامه مقاله در مورد راه‌هایی که می‌توانید با تفریح ​​با هم یاد بگیرید صحبت خواهم کرد.

با تعیین ساعت‌های آموزش انگلیسی در زمان‌های خاص، می توانید نظم را حفظ کنید و از تداوم اطمینان حاصل کنید که مهمترین چیز در یادگیری زبان است.

2. زمان را به زبان انگلیسی تنظیم کنید!

کودکان می‌توانند با یک روال خاص پیش بروند. در واقع، روتین‌ها و زمان‌های مشخص شده که جایگاه مهمی در رشد کودک دارند، باعث می‌شوند کودکان احساس امنیت کنند. یک چارچوب زمانی تعیین کنید که در آن بتوانید انگلیسی را با هم یاد بگیرید. برای مثال، ممکن است بعد از مدرسه باشد، یا ممکن است ده تا پانزده دقیقه زمان مطالعه قبل از رفتن به رختخواب در عصر باشد.

کتاب‌ها ذهن و تخیلات کودکان را تغذیه می‌کنند. از آنجایی که انگلیسی آنطور که نوشته شده خوانده نمی‌شود، خواندن کتاب به آن‌ها امکان می دهد املای کلمات را نیز یاد بگیرند.

3 . زمان مطالعه خود را به زبان انگلیسی تنظیم کنید!

در سنین بسیار پایین، کتاب‌هایی را به کودکانمان معرفی می‌کنیم تا رشد مغز آن‌ها را از نظر بینایی و شنوایی غنی کنیم. در کتاب های کودک، تصاویر بسیار بزرگ و فونت های بزرگ با توجه به فاصله کوتاه کودک تهیه می‌شود. در مورد کتاب های انگلیسی هم همینطور است.

اگر انگلیسی کافی برای خواندن به زبان انگلیسی نداشته باشیم چه؟

می‌دانید متأسفانه انگلیسی زبانی نیست که آنطور که نوشته می‌شود خوانده شود. بنابراین، بسیار مهم است که بتوانید کلمه را به درستی تلفظ کنید. فقط به این دلیل که به اندازه کافی انگلیسی نمی‌دانید به این معنی نیست که نمی‌توانید فرزند خود را به این زبان آموزش دهید. ما بسیار خوش شانس هستیم که در این عصر زندگی می‌کنیم که منابع زیادی وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها بهره ببریم! حتی اگر نمی‌توانید کتاب‌ها را بخوانید، نسخه‌های صوتی کتاب‌هایی که می‌خواهید بخوانید وجود دارد.

کودکان عاشق کلمات تکراری، قافیه ای و پژواک هستند و این کلمات بیشتر در آهنگ‌ها ظاهر می‌شوند. به لطف ترانه‌ها و ریتم آهنگ‌های انگلیسی یادگیری بدون آگاهی از آن‌های به راحتی صورت می‌گیرد.

4. آهنگ‌ها را امتحان کنید!

بچه‌ها ریتم، صداهای قافیه، صداهای بازتابی و مهمتر از همه اکشن را دوست دارند. بنابراین می‌توانید از آهنگ‌ها کمک بگیرید. می‌توانید آهنگ‌ها را با جستجوی « آهنگ‌های مهد کودک » در YouTube پیدا کنید .

وقتی آهنگ را با ویدیوها گوش می‌دهید، از اینکه فقط یک قافیه و یک صدای بازتابی است، کودک شروع به دریافت معنی می‌کند. زیرا معنای آهنگ را در ویدئوها زنده می‌شود و این ویدئوها کودک را هم از نظر دیداری و هم شنیداری برای زبان آماده می‌کند. بنابراین، شما از مهارت های شنیداری کودک با تصاویر بصری حمایت می‌کنید. حتی در برخی آهنگ‌ها از شما انتظار می‌رود که کلمه ای را که می‌شنوید تکرار کنید یا با حرکات آن را نشان دهید. بنابراین، کودک در حین سرگرمی، کلمات جدید را یاد می‌گیرد.

در حین بازی، کودکان می‌توانند با استفاده از تمام حواس خود به طور موثر یاد بگیرند.

5. بازی کنید!

بچه‌ها عاشق بازی هستند. بچه‌ها بازی‌هایی را که می‌توانند به صورت فیزیکی درگیر شوند، بیشتر دوست دارند. بنابراین می‌توانید بازی « سایمون می‌گوید » را بازی کنید. و شما می‌توانید این بازی را با موضوعات زیادی تطبیق دهید. به عنوان مثال، در مورد اعضای بدن صحبت کنید. شما می‌توانید دستوراتی مانند: سایمون می‌گوید دست به بینی خود بزنید! سایمون می‌گوید گوش هایت را لمس کن! هر کس دستور را اطاعت نکند از بازی خارج می‌شود. آخرین نفر باقی مانده برنده بازی است.

می‌توانید از فلش کارت استفاده کنید. در یک طرف تصویر معنای کلمه در طرف دیگر است. کودک سعی می‌کند حدس بزند یا می‌توانید با این کارت ها تطبیق بازی کنید.

اگر کودک شما سواد دارد، می توانید بازی "جلاد" را انجام دهید. اگر فکر می‌کنید که دانش زبان انگلیسی زیادی ندارید، می‌توانید با انتخاب کلمات از موضوعاتی که می‌دانید، بازی را سرگرم کننده کنید. بنابراین، به همان اندازه که موضوع را تکرار می‌کنید، خواهید آموخت.

6. کارتون تماشا کنید!

کارتون‌های تهیه شده برای کودکان عمر کوتاهی دارند. می‌توانید مقداری از زمان تماشای تلویزیون خود را صرف تماشای کارتون‌های انگلیسی کنید. البته شما می‌توانید به سایت آکادمی روان رفته و دوره جامع فرزند دوزبانه را تهیه کنید.

از آنجایی که کارتون‌ها قصد دارند زبان را به زبان مادری به کودک آموزش دهند، کلمات را نشان می دهند و بارها و بارها تکرار می‌کنند. به عنوان مثال، اگر موضوع " گنج " در کارتون انتخاب شود، شخصیت در کارتون بارها از این کلمه استفاده می‌کند. « گنج کجاست؟ " این گنج کیست؟" ما کلمه را در یک جمله نیز می‌بینیم. ما از یادگیری زبان انگلیسی کودک به صورت دیداری و شنیداری تشویق می‌کنیم. پس از عادت کردن به کارتون، با افزایش سن می‌توانید فیلم های انیمیشنی را به زبان انگلیسی تماشا کنید.

منبع: https://www.ravaan.co/

 

این رپورتاژ توسط وبسایت تریبون ارسال شده است و درسی فا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده ندارد.