انشا در مورد انتقال خون صفحه 55 نگارش پایه نهم

مقدمه:

انتقال خون یکی از کارهای خدا پسندانه و قابل ستایش است که با این کارمیتوان جان سایر افراد را نجات داد.
 

 تنه انشا:

اهدای خون یک کار بسیار نیکو است که هر کس میتواند هر سه یا چهار ماه یک بار این کار را انجام دهد اما اهدای خون نیز دارای دارای شرایطی است، یکی اینکه باید از سلامت خود اطمینان کامل داشته باشد چه بسا ممکن است که یک قطره از این خون اهدایی آلوده باشد و افراد دیگر را به کام مرگ بکشاند.

هر چند که در آزمایشگاه این خونهای اهدایی پالایش میشونداگر بیماری خاصی داشته باشد در آزمایشگاه مشخص خواهد شد ،ولی اهدای خون با اینکه میتواند جان افراد را نجات دهد خود یکی از راههای سلامتی برای اهدا کننده میباشد، مردم ایران هم در تمام شرایط ثابت کرده اند که همیشه پشت همدیگر هستند مانند اهدای خون برای بخشیدن زندگی دوباره سایر افراد و به همین خاطر است اهدای خون از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل بیست و چهارم خرداد را روز جهانی اهدای خون نامیده اند.

نتیجه گیری:

بهتر است ما در طول سال یک یا دوبار از سال را به اهدای خون اختصاص دهیم تا هم به سلامت خود کمک کنیم و هم جان سایر افراد را نجات دهیم.

 

" این انشاء بصورت اختصاصی توسط نویسندگان درسی فا نوشته شده است و هرگونه کُپی برداری از آن در سایت های دیگر ممنوع بوده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت "