مقدمه:

در زندگی دشواریهای زیادی دارد وهمواره آدمی سعی وتلاش می کند تا این دشواریها را از میان بردارد وبه زندگیش ادامه دهدحیوانات نیز این دشواریها را دارند یکی از این حیوانات مورچه است.

تنه انشا:

مورچه یکی از اسرارآمیزترین موجودات آفرینش است موجودی پرتلاش وسخت کوش که در قسمتهای مختلف از جمله زیر زمین بالای کوههاو حتی در قله های سر به فلک کشیده زندگی میکند.

مطالعه در مورد زندگی مورچه ها مارا با حقایقی شگف انگیز رهنمون می سازد که سبب میشود در برابر این شگفتی آفرینش تامل کنیم ودر برابر خالق هستی بخش خود سر تعظیم فرود بیاوریم.

مورچه برای ما انسانها نماد کار وکوشش میباشدبنابراین تصور اینکه مورچه استراحت کند برای ما تعجب آور است من فکر میکردم مورچه ها شب وروز کار میکنند درصوتی که مورچه ها لحظه هایی از زندگی خود را نیز استراحت میکنند.

وقتی یک مورچه با باری چند برابر وزن خود به لانه اش بر میگردد دوستانش که در آستانه لانه منتظرش هستند با گرمی ومحبت از او استقبال میکنند و بعد از اینکه غذا رو از او تحویل میگیرند او را به محل استراحتش میبرند وبعد از آن مورچه به خوابی عمیق فرو میرود به گونه ای که سر وصدای مورچه های دیگر اورا از خواب بیدار نمیکند ووقتی خستگیش در رفت وبیدار شد دوباره شروع به فعالیت می کند.مورچه ها یکی از شگفت انگیز تین مخلوقات خداوند هستند که میتوانند درسهای بزرگی در زندگی به ما بدهند، آنها از نظر اجتماعی به انسان خیلی شبیه هستند مانند تقسیم کار و تخصص گرایی مانند جامعه انسانی در بین آنها دیده میشود.

مورچه ها با باری که میکشند به ما درس تلاش و پشتکار میدهند که آنها هیچ وقت دست از تلاش بر نمیدارند و به همین دلیل برآفرنیش مورچه در دستگاه هستی اشاره شده است به طوری که در کاملترین کتاب آسمانی،قران کریم یک سوره به نام مورچه (نمل) نامگذاری شده است.

نتیجه گیری:

ما باید از تلاش و کوشش مورچه درس عبرت بگیریم واین را به عنوان یک تلنگر در زندگی تلقی کنیم و برای آینده خود تلاش کنیم و تمام موانعی را که در سر راه ما قرار دارد با تلاش وپشتکار از سر راه برداریم و موفق شویم.

انشا دیدن مورچه ای که بار میکشد پایه هشتم

این انشا بصورت اختصاصی در درسی فا نوشته شده است، هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

 

💬 لطفا نظرات خود را در پایین همین پست برای ما ارسال کنید👇👇👇