مقدمه:

قورمه سبزی یکی از غذاهای با اصیل ایرانی است که همه ی خانواده های ایرانی آن را دوست دارند و به عنوان بهترین غذا از آن یاد می کنند و مورد علاقه ی همه ی آنهاست.

تنه ی انشا:

قورمه سبزی یک غذای سنتی و اصیل ایرانی است که عطر بی نظیر آن هوش و حواس را از آدم میگیرد و این غذا نه تنها در میان ایرانیها محبوب است بلکه در مرزهای خارج از ایران نیز طرفداران زیادی دارد.

قورمه سبزی به جز خوشمزه بودن مواد اولیه آن که شامل سبزیهای معطر، لوبیا، گوشت و لیموعمانی و ادویه های مخصوص است سرشار از مواد مغذی است، خورشت محبوب قورمه سبزی می تواند عنوان غذای ملی و نماد همدلی و یگانگی و وحدت ملی ایران نیز به شمار رود. این غذای خوشمزه همیشه بر سر سفره های ما ایرانیان حضور داشته است و از معدود غذاهایی است که همیشه به مزاج ایرانیها خوش درخشیده است و برای همه ایرانیها همیشه تازگی دارد و برایشان تکراری نمی شود.

عطر و بوی قورمه سبزی همیشه مرا به یاد روزهایی می اندازد که وقتی مادرم این غذا را درست می کرد بوی آن هوش از سرم می پراند و هر چقدر از این غذای خوشمزه که می خورم با اینکه سیر میشوم باز دوست دارم بخورم حتی صبح و ظهر و شام به همراه دوغ نعنایی و سالاد شیرازی و برای من تداعی دورهمیهای خانوادگی و یاد آور خاطرات روز جمعه ای است که همیشه دور هم جمع می شویم و مادرم آن روز قورمه سبزی درست می کند.

نتیجه گیری:

قورمه سبزی این غذای جادویی و خوشمزه همیشه و در هر شرایطی به من حس خوبی می دهد و هیچ وقت این غذا را با هیچ غذای دیگری عوض نمی کنم و بوی آن مرا همیشه در خاطرات شیرین غرق می کند که برای همیشه در یادم خواهد ماند.

 

 

انشا طعم خورشت قورمه سبزی پایه هشتم صفحه 62

این انشا بصورت اختصاصی در درسی فا نوشته شده است، هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

 

💬 لطفا نظرات خود را در پایین همین پست برای ما ارسال کنید👇👇👇