انشا طنز و غیر طنز درباره ماهی در حوض قالی پایه نهم

 

انشاء ماهی در حوض قالی طنز
مقدمه:
زندگی با تمام خوبی ها و بدی هایش میگذرد بدون آنکه متوجه گذر زمان شویم و روزی میرسد که همه چیزش برایمان خاطره شده است.

 

تنه انشاء:
یک روز که از مدرسه به خانه برگشتم وقتی وارد خانه شدم با یک حوض پر از ماهی که روی قالی نقش بسته بود رو به رو شدم یک قالی زیبا با ماهی های قرمز کوچک که هرکدام برای خود داستانی داشتند.
چه صحنه زیبایی شده بود، روی قالی رفتم و ماهی های داخل حوض را لمس کردم یک دفعه یکی از ماهی ها بهم گفت پاتو از روی من بردار بوی پایت چندش آور است یادم افتاد که باید وقتی از مدرسه برگشتم جوراب هایم را در میاوردم و پاهایم را میشستم از خجالت داشتم آب میشدم ماهی به من گفت به خاطر این بودی بد پای توست که مادرت مجبور میشه من را با خشونت تمام با فرچه و تاید بشوره و تارو پودم را.
از آن روز به بعد من با احتیاط وارد خانه میشدم و پاهایم را میشستم.

 

نتیجه گیری:
همه چیزهایی که آفریده شده اند حرفی برای گفتن دارند حتی نقش ماهی در حوض روی قالی که انگار دیگه یکی از اعضای خانواده من است و با من زندگی میکند و باید به نظرش احترام بگذارم.

 

انشاء ماهی در حوض قالی غیر طنز
مقدمه:
قالی یکی از بهترین کالاهای صادراتی ایران به تمام نقاط جهات است سالانه تقاضای زیادی از ایران برای سایر کشورها میشود.

 

تنه انشاء:
اما بحث ما امروز در مورد ماهیی است که بر روی یک قالی در حوض نقش بسته اند، نقشهایی که هر کدام میتواند بیانگر موضوعی خاص باشد ماهی هایی که بر روی قالی نقش بسته اند انگار که به قالی جان داده اند و این نشان میدهد کسی که این نقش ها را بسته است با عشق و علاقه فراوان اینکار را انجام داده است گویی ماهی ها میخواهند با ما حرف بزنند این قالی که هزاران تارو پود دارد که هیچ فاصله ای با هم ندارند یک حوض آبی زیبا درست کرده است که ماهی های داخلش رو وقتی نگاه میکنم ساعتها من را سرگرم میکند و در عالم خیالم فرو میبرد.

 

نتیجه گیری:
وقتی به حوضی که روی قالی نقش بسته نگاه میکنم به عالم خیال خودم فرو میروم که در این رویا ماهی ها مرا به دنیای خویش به داخل حوض دعوت کرده اند و ساعتها پایم را داخل حوض آب در کنار ماهی ها گذاشته ام.

 

" این انشاء بصورت اختصاصی توسط نویسندگان درسی فا نوشته شده است و هرگونه کُپی برداری از آن در سایت های دیگر ممنوع بوده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت "