انشا کمک به همسایه صفحه 55 نگارش پایه نهم

 

مقدمه:

یکی از بهترین خصلتهایی که خداوند به صورت ذاتی به ما انسانها داده است حس نوع دوستی و کمک به یکدیگر است که میتواند به نوعی به صورت کمک به همسایه باشد.

تنه انشا:

همسایه انسان میتواند به عنوان یک دوست خوب و یا یک همراه خوب برای ما باشد یک همسایه خوب حتی از نان شب همسایه خود خبر دارد واگر همسایه اش به کمک نیاز داشته باشد در مواقع نیاز میتواند دست او را بگیرد و به او کمک کند. یک همسایه خوب میتواند به عنوان اولین کسی باشد که از همه ی اتفاقات همسایه اش خبر دار شود و در مواقع تنهایی یا مواقعی که مراسمی داشته باشند اولین نفری باشد که اطلاع دارد و به موقع با حضور خود به همسایه اش یاری می رساند.

بنابراین همسایه ی خوب میتواند یک شانس خوب برای انسان باشد و یک نعمت بزرگ به حساب بیاید پس احترام گذاشتن به همسایه و کمک کردن به او در موقع نیاز یک اصل مهم در اسلام است، به طوری که پیامبر اسلام مردم را به کمک و یاری رساندن به همسایه ها تشویق کرده است و فرموده است کسی که شبی را سیر بخوابد ولی همسایه اش گرسنه باشد مسلمان نیست.

نتیجه گیری:

شاید در نظر اول کمک کردن به همسایه به عنوان بر طرف کردن نیاز هایش باشد اما در واقع ما داریم به خودمان کمک میکنیم چون این کار باعث میشود که خودمان انسان خوبی باشیم و از این احساس خوب خود لذت ببریم وحس بسیار زیبایی از نوع دوستی و انسانیت را تجربه کنیم.

 

" این انشاء بصورت اختصاصی توسط نویسندگان درسی فا نوشته شده است و هرگونه کُپی برداری از آن در سایت های دیگر ممنوع بوده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت "