با بهترین سایت‌های آموزش آنلاین آشنا شوید!

طی سال‌های اخیر و با شیوع بیماری کرونا، آموزش مجازی به عنوان یک شیوه متفاوت آموزشی، در کشور ما و سایر کشورها رواج پیدا کرده است. با این حال، جالب است بدانید که آموزش مجازی تاریخچه‌ای دور و دراز دارد و از چندین دهه قبل مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

نخستین بار در سال ۱۷۲۸ میلادی، اولین تجربه آموزش از راه دور شکل گرفت. به این صورت که مبادله مطالب درسی و پرسش و پاسخ از طریق پست انجام می‌شود. این شیوه آموزشی رفته‌رفته تغییر کرد و امروز از طریق بستر اینترنت و تحت عنوان آموزش آنلاین انجام می‌شود.

با توجه به محاسن فراوان آموزش آنلاین و استقبال افراد از آن، این مطلب را به معرفی بهترین سایت‌های آموزش آنلاین اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم شیفته کلاس‌های آنلاین هستید، این مطلب را از دست ندهید!

Udemy

Udemy یکی از بهترین وب‌سایت‌های انگلیسی‌زبان در زمینه آموزش آنلاین است. این وب‌سایت موضوعات و حوزه‌های آموزشی مختلفی را پوشش می‌دهد. از جمله این حوزه‌ها می‌توان به موسیقی، نرم‌افزار، عکاسی، توسعه فردی و... اشاره کرد. البته مدرسان دوره‌های آنلاین این سایت، از نظر سطح علمی و تخصصی ارزیابی نمی‌شوند و بیشتر آن‌ها به صورت داوطلبانه اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کنند.

آموزش آنلاین

edX

وب‌سایت edX نخستین بار در سال ۲۰۱۲ توسط دانشگاه هاروارد و MIT راه‌اندازی شد. بنابراین شکی در اعتبار آن نیست! شما می‌توانید از طریق این وب‌سایت، مطالب آکادمیک و غیرآکادمیک مختلفی یاد بگیرید و گواهی شرکت در دوره را دریافت کنید. رایگان بودن اکثر دوره‌های آنلاین edX از بهترین مزایای آن است. البته برای دریافت گواهی پایان دوره، باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید.

Verbling.com

بسیاری از افراد، کلاس‌های آنلاین زبان را به کلاس‌های حضوری ترجیح می‌دهند. وب‌سایت Verbling.com بستری ساده و مطمئن برای ارتباط زبان‌آموزان و اساتید زبان‌های خارجی فراهم می‌کند.

این سایت علاوه بر زبان‌آموزان، برای اساتید زبان هم بسیار پرکاربرد است. چراکه اساتید می‌توانند با ساخت حساب کاربری در Verbling.com و معرفی خود، اقدام به جذب شاگرد کنند. ناگفته نماند که تعیین هزینه کلاس زبان‌های آنلاین این سایت به عهده مدرس و به صورت توافقی است.

Coursera

کورسرا یکی از بی‌نظیرترین، سایت‌‌های آموزش آنلاین در دنیا است. این پلتفرم آنلاین تقریبا در تمامی حوزه‌های علمی از قبیل ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی، زبان‌های خارجی، علوم مهندسی و... دروه آنلاین رایگان برگزار می‌کند. دوره‌های کورسرا رایگان هستند و به شرکت‌کنندگان گواهی بین‌المللی اعطا می‌شود. البته کورسرا در کشور ما فیلتر است و برای استفاده از آن باید از فیلترشکن استفاده کنید.

دبستان ترجمیک

تمام وب‌سایت‌های آموزش آنلاین که تا اینجا بررسی شدند، انگلیسی‌زبان بودند. بنابراین احتمالا بهره‌گیری از محتوای آموزشی آن‌ها برای بسیاری از ما کار ساده‌ای نیست. از این رو، قصد داریم تا شما را با دبستان ترجمیک، به عنوان یکی از جامع‌ترین و معتبرترین سایت‌های آموزش آنلاین فارسی آشنا کنیم.

دبستان ترجمیک، یکی از زیرمجموعه‌های پلتفرم ترجمیک است. این پلتفرم خدمات مختلفی در حوزه ترجمه، ویراستاری، گویندگی و تولید محتوا ارائه می‌کند و در بیش از ۲۶ کشور جهان مخاطب و مترجم دارد.

دبستان ترجمیک

دوره‌های آموزشی دبستان ترجمیک، تنوع زیادی دارند و موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهند. از جمله این دوره‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • آموزش گرامر انگلیسی
  • آموزش زبان فرانسه
  • مکالمه آزاد انگلیسی
  • ترجمه تخصصی
  • ویرایش تخصصی
  • زیرنویس‌گذاری محصولات چند رسانه‌ای

در پایان هر دوره آنلاین، گواهی معتبری مبنی بر شرکت شخص در آن دوره صادر و به صورت پستی ارسال می‌شود. علاوه بر این، فیلم تمام جلسات دوره‌ها ضبط می‌شود و در پنل کاربری شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. بنابراین چنانچه زمان کافی برای شرکت در کلاس آنلاین نداشتید، می‌توانید بعدا فیلم آن را مشاهده کنید.

علاوه بر این، می‌توانید در تالار گفتمان دبستان ترجمیک با دیگر شرکت‌کنندگان در ارتباط باشید و سوالات‌تان را با آن‌ها مطرح کنید. البته مدرس نیز طی دوره، به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهد.

یکی دیگر از محاسن قابل توجه دوره‌های آموزشی آنلاین دبستان ترجمیک، ایجاد آمادگی برای کسب درآمد است. همان‌طورکه گفته شد، ترجمیک در زمینه ترجمه، ویراستاری و تولید محتوا فعالیت می‌کند و برای ارائه این خدمات به استخدام مترجم دورکار می‌پردازد.

شما با شرکت در دوره‌های آنلاین دبستان ترجمیک مطالب مفیدی می‌آموزید و می‌توانید به پشتوانه آن‌ها با مراجعه به صفحه استخدام مترجم در ترجمیک استخدام شوید.

لازم به ذکر است که دبستان ترجمیک، وبینارهای رایگان مفید مختلفی نیز برگزار می‌کند. به عنوان مثال وبینار رایگان آموزش تولید محتوای فارسی و فرمول‌های کاربردی اکسل به‌تازگی در دبستان ترجمیک برگزار شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های آموزشی آنلاین دبستان ترجمیک، کلیک کنید.

 

این رپورتاژ توسط وبسایت تریبون ارسال شده است و درسی فا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده ندارد.