بررسی دروس پایه ششم ابتدایی، از ریاضی تا علوم

پایه ششم ابتدایی یکی از مهم‌ترین پایه‌های دوران مدرسه است. از طرفی دوران ابتدایی به پایان رسیده و درس‌ها سخت‌تر شده است. از طرف دیگر دانش‌آموزان باید برای ورود به دوره متوسطه اول آماده شوند. دروسی مانند ریاضی و علوم در این دوره از اهمیت زیادی برخوردار هستند. البته دروس دیگر هم به نوبه خود مهم بوده و باید به همه درس‌ها اهمیت داد. به خاطر اهمیتِ درس کلاس ششم ابتدایی تصمیم گرفتیم در این مطلب به طور مفصل به این پایه بپردازیم. با ما و نمونه سوالات پایه ششم با جواب همراه باشید.

پایه ششم ابتدایی شامل چه دروسی است؟

پایه ششم شامل کتاب‌های زیر است:

  • آموزش قرآن
  • هدیه‌های آسمان
  • فارسی
  • نگارش فارسی
  • ریاضی
  • علوم تجربی
  • مطالعات اجتماعی
  • تفکر و پژوهش
  • کار و فناوری

در ادامه مباحث و فصل‌های مختلف همه این دروس کتاب ششم را با هم بررسی می‌کنیم.

آموزش ریاضی ششم ابتدایی

ریاضی یکی از درس‌هایی است که من شخصاً عاشقش بودم. خیلی در این درس موفق بودم و حتی در دانشگاه بهترین نمرات را می‌گرفتم. علاقه زیاد من به این درس باعث شد بتوانم در آن موفق شوم. اما متاسفانه همه این علاقه را ندارند. خیلی از دانش‌آموزان از این درس زده می‌شوند. به خصوص ریاضی ششم که اهمیت زیادی هم دارد و دروازه ورود به دوره متوسطه اول است. راه‌حل آن هم این است که با یک معلم خوب و تمرین نمونه سوال ریاضی ششم، آن را یاد بگیرید. همین که درس را به خوبی یاد گرفته، به آن علاقه‌مند می‌شوید.

اگر به دنبال منبعی مناسب برای نمونه سوال امتحان ریاضی ششم هستید، مجله استادبانک منبع مناسبی است. استادبانک در کنار ارائه خدمات آموزش خصوصی، به آموزش رایگان دانش‌آموزان از طریق ارائه نمونه سوالات امتحانی می‌پردازد.

در این سایت برای همه فصول ریاضی ششم از جمله:

  1. الگوهای عددی
  2. کسر
  3. اعداد اعشاری
  4. تقارن و مختصات
  5. اندازه‌گیری
  6. تناسب و درصد
  7. تقریب

نمونه سوالات متعددی وجود دارد. این نمونه سوالات کلاس ششم ریاضی همراه با پاسخ‌های کامل بوده و به صورت فایلpdf  ریاضی ششم در اختیار شما قرار می‌گیرد.

علوم پایه ششم ابتدایی

یادگیری علوم ششم برای موفقیت در دوره‌های بعدی متوسطه اول و دوم خیلی اهمیت دارد. به خصوص اگر می‌خواهید رشته‌های ریاضی فیزیک یا علوم تجربی را انتخاب کنید، باید در این درس حسابی موفق باشید. علوم درس خیلی شیرینی است و مباحث جذابی مثل شیمی، زیست، فیزیک و زمین‌شناسی در آن آموزش داده می‌شود.

برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند در آن موفق شوند، باید حسابی تمرین و مطالعه داشته باشند. به خصوص بخش فیزیک و نیرو آن که نیاز به حل تمرین دارد. بخش‌های دیگر هم کمابیش دارای تمرین و مطالب مفهومی زیادی است. علوم ششم دارای مباحث زیر است:

  1. زنگ علوم
  2. سرگذشت دفتر من
  3. کارخانه کاغذسازی
  4. سفر به اعماق زمین
  5. زمین پویا
  6. ورزش و نیرو
  7. طراحی کنیم و بسازیم
  8. سفر انرژی
  9. خیلی کوچک، خیلی بزرگ
  10. شگفتی‌های برگ
  11. جنگل برای کیست؟
  12. سالم بمانیم
  13. از گذشته تا آینده

در این فصول جذاب با داستان و واقعیت‌های روز دنیا، مطالب علمی به دانش‌آموزان یاد داده می‌شود. برای موفقیت در این درس به تمرین و تکرار نیاز دارید. به همین منظور می‌توانید از نمونه سوالات علوم ششم استفاده کنید. علاوه بر این، کمک گرفتن از کلاس‌های خصوصی استادبانک به یادگیری بهتر و مفهومی‌تر این درس کمک می‌کند.

آموزش قرآن در پایه ششم ابتدایی

کتاب قرآن ششم ابتدایی شامل 15 درس است. در این 15 درس به ترتیب بخش‌هایی از نماز و سوره‌های:

  1. انفال
  2. نسا
  3. فتح
  4. حجرات
  5. ق
  6. ذاریات
  7. طور
  8. قمر
  9. الرحمن
  10. واقعه
  11. حدید
  12. مجادله
  13. حشر
  14. ممتحنه
  15. صف
  16. مطففین
  17. و نازعات

مطرح شده است.

برای یادگیری بهتر این درس، باید نمونه سوال حل کنید. برای پیدا کردن نمونه سوال قرآن ششم ابتدایی، بهتر است به منبعی درست و معتبر رجوع کنید. استادبانک مرجع مطمئنی برای یافتن معلم خصوصی، نمونه سوال و اپلیکیشن نمونه سوالات است. می‌توانید برای نمونه سوال قرآن ششم ابتدایی به استادبانک مراجعه کنید.

هدیه‌های آسمانی در پایه ششم ابتدایی

کتاب هدیه‌های آسمانی شامل هفده درس است. این دروس در مورد توحید، نبوت، داستان‌های دینی و ... است. درس‌های این کتاب به ترتیب زیر هستند.

  1. یکتا
  2. بهترین راهنمایان
  3. سرور آزادگان
  4. باغ سری
  5. شتربان باایمان
  6. سیمای خوبان
  7. دست در دست دوست
  8. دوران غیبت
  9. جهان دیگر
  10. آداب زندگی
  11. راه تندرستی
  12. سفرهای بابرکت
  13. عید مسلمانان
  14. راز موفقیت
  15. حماسه‌آفرینان جاودان
  16. زیارت
  17. دانش‌آموز نمونه

ممکن است درس هدیه‌های آسمان به نظر ساده برسد، اما برای موفقیت در آن نیاز به حل کردن نمونه سوالات امتحانی دارید. در سایت استادبانک می‌توانید انواع نمونه سوال هدیه‌های آسمانی ششم ابتدایی را پیدا کرده و تمرین کنید.

فارسی پایه ششم ابتدایی

درس فارسی، یکی از پایه‌ای ترین دروس دبستان است. در این درس از ابتدا الفبا، خواندن و نوشتن آموزش داده می‌شود. سپس در پایه‌های بعدی به تقویت و آموزش پیشرفته‌تر این درس پرداخته می‌شود. کتاب فارسی ششم ابتدایی شامل این فصل‌ها است:

  1. آفرینش
  2. دانایی و هوشیاری
  3. ایران من
  4. نام‌آوران
  5. راه زندگی
  6. علم و عمل
  7. نیایش

در کتاب فارسی ششم، شعرها و حکایت‌هایی از شاعران و نویسندگان بزرگ آورده شده است. برای اینکه دانش‌آموز بتواند تسلط کافی بر این کتاب پیدا کند، باید تمرین کافی داشته باشید. همانند بخش‌های قبلی، نمونه سوالات فارسی ششم ابتدایی نیز در سایت استدبانک موجود است. می‌توانید سوالات را دانلود کرده و تمرین نمایید.

مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی

 مطالعه در مورد جامعه، روابط اجتماعی، کشورمان ایران و ... برای کودکان و نوجوانان اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل مطالعات اجتماعی یکی از درس‌های بسیار مهم محسوب می‌شود. این درس در پایه ششم ابتدایی مباحث متنوعی دارد. در ادامه 12 فصل این کتاب را معرفی کرده‌ایم:

  1. دوستان ما
  2. تصمیم‌گیری
  3. کشاورزی در ایران
  4. ایران و منابع انرژی
  5. پیشرفت علوم و فنون در دوره اسلامی
  6. سفری به اصفهان
  7. اوقات فراغت
  8. پوشاک ما
  9. دریاهای ایران
  10. ایران و همسایگان
  11. ایستادگی در برابر بیگانگان
  12. آزادی خرمشهر

برای پیدا کردن نمونه سوال امتحانی مطالعات اجتماعی ششم هم می‌توانید به مجله استادبانک مراجعه کنید. برای موفقیت تحصیلی در پایه ششم ابتدایی که بحث آمادگی در آزمون تیزهوشان نیز مطرح است، می‌توانید با دسترسی به فایل‌های نمونه سوالات از جمله نمونه سوال ریاضی، از طریق مجله استادبانک، میزان توانایی خود را بسنجید و با حل سوالات متعدد در سطح ساده، متوسط و سخت، آمادگی خود را بالا ببرید.

استادبانک، مرجعی عالی برای رفع تمام نیازهای آموزشی پایه ششم ابتدایی و سایر مقاطع تحصیلی

استادبانک با وجود صدها معلم و استاد خصوصی در زمینه‌های متنوع و پایه‌های مختلف تحصیلی، مرجعی عالی برای برطرف کردن نیازهای دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان می‌توانند برای پیدا کردن نمونه سوالات پایه ششم با جواب یا گام به گام ششم ابتدایی از دیگر خدمات ویژه این مجموعه، وارد مجله و اپلیکیشن آموزشی استادبانک شوند. همچنین می‌توانند با ثبت درخواست خود در سایت استادبانک، با بهترین اساتید این مجموعه به همراه قیمت‌های مناسب، کلاس خصوصی برگزار کنند. همچنین تیم پشتیبانی این مجموعه با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای آموزشی شما از جمله ثبت درخواست معلم خصوصی ششم ابتدایی و دریافت مشاوره تحصیلی در هر زمینه‌ای باشد.