بهترین شهر ایتالیا برای زندگی چیست؟

ایتالیا کشوری است وسیع و زیبا که سبک های متفاوتی از زندگی و زیست را در خود جای داده است. افراد بسیاری برای سفر و گذراندن تعطیلات خود به این کشور سفر کرده و از طبیعت و تفاوت های زیستی و جغرافیایی و همچنین مکان های بسیار زیبا و شکوهمند تاریخی این کشور دیدن می کنند. اما مورد مهم در زمان مهاجرت و زندگی در این کشور پهناور، آگاهی کامل از نقاط مختلف و شرایط زندگی افراد در این مناطق است. در این مطلب 5 شهر زیبای ایتالیا که برای زندگی مناسب بوده و احتمالا کمتر به گوشتان خورده است را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

A Ranking of the Best Italian Cities to Live In

5 شهر مناسب ایتالیا برای زندگی

پس از شهرهای معروف تر ایتالیا مانند میلان، برشا، بولزانو،آوستا، آولینو و تورنتو به شهرهایی می رسیم که با اینکه معروفیت کمتری در بین مهاجران دارند، اما مکان های بسیار مناسبی برای زندگی هستند. علاوه بر کسب آگاهی، رفتن به تورهایی مانند تور ایتالیا ونیز نیز برای آشنایی با شهرهای گوناگون این کشور بسیار مناسب است. در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

  1. لیگوریا؛ شهری با آب و هوای معتدل در تمام طول سال

Best places to live in Italy, Liguria

لیگوریا، خط ساحلی غربی ایتالیا است که تا موناکو امتداد دارد، مکانی شگفت‌ انگیز با آب و هوایی که به لطف وجود کوه در شمال و دریا در جنوب بسیار ملایم است. برخی از ویژگی های این شهر عبارتند از:

  • شما هرگز تغییرات شدید دما را تجربه نخواهید کرد.
  • زمستان های معتدل با دمای گرم و آفتاب فراوان در انتظار شماست.
  • این شهر فوق العاده زیبا و دیدنی است.
  • یک منطقه زیبای تفریحی که کمتر کشف شده است.
  • احتمالا فرصتی برای به دست آوردن یک خانه ساحلی دوست داشتنی خواهید داشت.
  1. پادوآ؛ شهری نزدیک به ونیز اما بسیار ارزان تر

Best places to live in Italy, Padua

بدون شک ونیز یکی از درخشان ترین ستاره های ایتالیاست. با این حال، همانطور که می دانید مملو از گردشگران است و گران! بنابراین، با در نظر گرفتن نکات منفی و سنجیدن آنها در برابر عشق شما به ونیز، می توان در مورد مهاجرت به شهری کوچکتر در 40 کیلومتری این شهر فکر کرد. پادوآ شهریست زیبا و نزدیک به ونیز که بسیاری از نکات منفی آن را ندارد. از ویژگی های آن می توان موارد زیر را نام برد:

  • میدان زیبای Prato Della Valle در پادوآ مکانی عالی برای قدم زدن در شب است.
  • پادوآ شهری زیبا و شگفت انگیز در غرب ونیز در منطقه ونتو.
  • توصیف کوتاهی از پادوآ می تواند «مقرون به صرفه، قابل پیاده‌روی، قابل زندگی و مهم ‌تر از همه دلپذیر» باشد.
  • در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر ایتالیا، اجاره بها و مایحتاج زندگی ارزان تر است.
  • در این شهر می توانید از کنسرت های مختلف و رویدادهای ویژه لذت ببرید. استادیوم و تئاتر Geox هنرمندان مشهور را از سرتاسر جهان جذب می‌ کند و همیشه نمایش‌ ها یا رویدادهایی در آن برگزار می‌ شود.
  • پادوآ شهری جمع و جور است و همه ی چیزهای مورد نیازتان در فاصله چند قدمی قرار دارد. اگر نمی خواهید پیاده روی کنید، دوچرخه نیز بسیار در این شهر کارساز است.
  • پادوا در زمستان بسیار سرد می شود و معمولا در تابستان گرم است. همچنین تقریبا در تمام طول سال نیمه ابری است و حتی در خشک ‌ترین ماه‌ ها نیز می ‌بارد. اما بارش آن آزاردهنده نیست.
  1. پیزا؛گوهر زیبای توسکانی

Best places to live in Italy, Pisa

وقتی صحبت از زندگی در توسکانی می شود، در مورد اینکه بهترین مکان فلورانس، لوکا یا پیزا است، اختلاف نظر وجود دارد. هر سه شهر شگفت انگیزی هستند و به سختی می توان یکی را بر دیگری ارجحیت داد. با این حال، یک نکته وجود دارد که می تواند پیزا را در صدر فهرست قرار دهد و آن هزینه زندگی است! هزینه کلی زندگی در فلورانس و لوکا بالاتر از پیزا است، به خصوص در مورد ملک و خانه. اجاره و خرید خانه در پیزا کمی مقرون به صرفه تر از لوکا و بسیار مقرون به صرفه تر از فلورانس است. در ادامه به دیگر ویژگی های این شهر زیبا اشاره خواهیم داشت:

  • پیزا دسترسی بسیار خوبی دارد. در واقع فرودگاه گالیله، بزرگترین فرودگاه توسکانی، در آن قرار دارد.
  • لوکا و لیورنو تنها 20 تا 30 دقیقه با این شهر فاصله دارند و قطار سریع السیر به فلورانس 49 دقیقه بیشتر طول نمی کشد.
  • پیزا بسیار نزدیکتر از لوکا یا فلورانس به دریا است.
  • اگر دوست دارید یک روز عالی در کنار دریا داشته باشید، مکانی فوق العاده به نام Marina di Vecchiano در 16 کیلومتری پیزا وجود دارد.
  • پیزا به بزرگی فلورانس نیست. در واقع برای یک شهر بسیار کوچک است، بنابراین می توانید به راحتی با پای پیاده یا با دوچرخه در اطراف حرکت کنید. اتومبیل‌ ها در پیزا منسوخ شده ‌اند، زیرا همه چیز با چند قدم پیاده ‌روی قابل دسترس است و به هر حال مرکز تاریخی پیزا یک منطقه عاری از اتومبیل است.
  1. چیانتی؛ یک منطقه مناسب برای سبک زندگی آرام

Best places to live in Italy, Chianti Area

توسکانی یکی از جذاب ترین مناطق ایتالیاست. این منطقه برای سفرهای داخلی و بین المللی ارتباط بسیار خوبی دارد که به محبوبیت آن نزد مهاجران می افزاید. اگر زندگی در منطقه توسکانی را دوست دارید اما به دنبال زندگی آرام‌ تر از آنچه شهرهایی مانند فلورانس، لوکا و پیزا می‌ توانند ارائه دهند، می ‌گردید، شهرهای کوچک و روستاهای زیبای زیادی بین فلورانس و سیه‌ نا در منطقه‌ ای به نام چیانتی وجود دارد. برخی از ویژگی های این منطقه عبارتند از:

  • چیانتی سرشار از تاکستان ‌ها، باغ ‌های زیتون، جنگل‌ ها، قلعه‌ های قرون وسطایی و شهرهای دنج بالای تپه‌ ها است که آرامش واقعی را برای ساکنانش فراهم می‌ کند.
  • در منطقه چیانتی، می توانید خارجی هایی را پیدا کنید که با خوشحالی زندگی می کنند، حتی در کوچکترین روستاهای دور افتاده!
  • اما چنین محبوبیتی پرهزینه است! هیچ مکان واقعا مقرون به صرفه ای در چیانتی وجود ندارد. با این حال، بسیاری از مهاجران فکر می کنند که این منطقه ارزش پرداخت هزینه اضافی برای لذت بردن از ثروت های طبیعی و فرهنگی را دارد.
  • این منطقه پر است از جشن های نوشیدنی و غذا که بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می کند.
  1. ساحل آمالفی

Best places to live in Italy, Positano

ساحل آمالفی یک خط ساحلی خیره کننده 50 کیلومتری در امتداد شبه جزیره سورنتین، در منطقه کامپانیا است. ساحل آمالفی دارای صخره های چشمگیر، سواحل سنگریزه ای کوچک، دهکده های ماهیگیری دوست داشتنی، ویلاهای چشمگیر، تاکستان های پلکانی، و باغ های لیمو در کنار صخره است. برخی از دیگر ویژگی های آن عبارتند از:

  • ساحل آمالفی واقعا خیره کننده است و به همین دلیل، با تمام جوانب مثبت و منفی که به همراه دارد، یک مقصد گردشگری بسیار محبوب است.
  • در فصل زمستان (از نوامبر تا عید پاک) ساحل بسیار آرام است و به ندرت توریست در آن می بیند. هتل ها، بارها و رستوران ها بسته شده و خیابان ها، میادین و سواحل خاموش می شوند.
  • حتی در میانه زمستان، هوا نسبتاً معتدل است.
  • ساحل در عید پاک زنده می شود. همه مغازه ها، رستوران ها و هتل ها شروع به بازگشایی می کنند و بازدیدکنندگان دسته دسته شروع به ورود می کنند.
  • محبوب ترین شهرهای سواحل آمالفی پوزیتانو، سورنتو و آمالفی هستند.

در پایان

در این مطلب به معرفی 5 شهر ایتالیا که معروفیت کمتری در بین مهاجران دارند پرداختیم. به طور کلی پیش از انتخاب مکان مورد نظر خود برای زندگی و مهاجرت لازم است در مورد آن اطلاعات کامل کسب کنید و یا در یک سفر با برخی از شهر های مورد نظر خود آشنا شوید. سام سیر ارائه دهنده انواع تورهای گردشگری آماده ایجاد لذت بخش ترین تور ایتالیا ونیز برای شما عزیزان است.