جواب تدبر کنیم صفحه 27 درس 4 هدیه های آسمانی پنجم

جواب سوالات هدیه های آسمانی درس 4 پنجم دبستان

 

آیه را بخوانید؛ این آیه به کدام قسمت درس ارتباط دارد؟

وَإِذْ قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یَا بَنِی إِسْرَائِیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقًا لِمَا بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّرًا بِرَسُولٍ یَأْتِی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ

پاسخ:

و هنگامی که عیسی مریم به بنی اسرائیل گفت: من همانا رسول خدا به سوی شما هستم و به حقانیت کتاب تورات که مقابل من است تصدیق می‌کنم و نیز (شما را) مژده می‌دهم که بعد از من رسول بزرگواری که نامش (در انجیل من) احمد است بیاید. چون آن رسول ما با آیات و معجزات به سوی خلق آمد گفتند: این سحری آشکار است.


فکر می‌کنید چرا حضرت عیسی علیه السّلام به آمدن پیامبر بعد از خود بشارت داده است؟

پاسخ:

زیرا پیروان حضرت عیسی (ع) باید پیامبری که بعد از ایشان می‌آید را بشناسد و از او حضرت محمد (ع) پیروی کنند که دین خدا را تکمیل نموده است و برای پیروان حضرت عیسی (ع) جای شکی نباشد.