راهنمای خرید بلیط هواپیما با قیمت ارزان

 

دیگر تقریبا همه افراد از این موضوع اطلاع دارند که سفرهای هوایی مزایای بسیار بیشتری از سفر به شیوه زمینی دارد. از مهم‌ترین مزایایی که سفرهای هوایی دارند می‌توان به سرعت بالا در رسیدن به مقصد و برخورداری از امکانات بیشتر در طول مسیر اشاره کرد. بنابراین دور از ذهن نیست که بگوییم سفر با هواپیما بیشترین طرفداران را در میان گردشگران دارد. با این حال یکی از مسائلی که در سفرهای هوایی وجود دارد هزینه بالای رزرو بلیط هواپیما در مقایسه با هزینه سفر زمینی با انواع وسایل حمل و نقل رایج مانند اتوبوس یا قطار است. به همین سبب نیز بسیاری از افراد علیرغم علاقه‌ای که به سفرهای هوایی دارند به دلیل هزینه بالای بلیط پروازها از این نوع سفر چشم پوشی می‌کنند. از این رو این بار تصمیم گرفته‌ایم تا با ارائه راهنمای خرید بلیط هواپیما با قیمت ارزان به این دسته از مسافران کمک کنیم تا بتوانند یک سفر هوایی دلچسب اما مقرون به صرفه را تجربه کنند. اگر شما هم می‌خواهید از راهکارها و ترفندهای خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما مطلع شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

ارزان‌ترین بلیط هواپیما

یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید بلیط هواپیما با قیمت ارزان باید به آن اشاره کرد این است که اصولا در صنعت هواپیمایی خدمات مختلفی به مسافران پروازها ارائه می‌شود و مسلم است که نرخ این خدمات با یکدیگر متفاوت باشد. بر همین اساس نیز سه کلاس پروازی مختلف برای پروازها در نظر گرفته شده‌ است که قیمت آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد. این کلاس‌های پرواز شامل کلاس پرواز اکونومی، کلاس بیزینس و فرست کلاس هستند. اولین کلاس پروازی همان کلاس پروازی همانطور که از اسمش پیدا است پایین‌ترین قیمت پرواز را دارد و بلیط‌هایی که با این کلاس پروازی ارائه می‌شوند ارزان‌ترین بلیط هواپیما محسوب می‌شوند. این کلاس پروازی شامل خدمات اولیه و ضروری است و معمولا نوع هواپیماهایی که در پرواز آنها استفاده می‌شود ظرفیت زیادی دارند و فضای صندلی‌ها نیز به یکدیگر نزدیک است. کلاس پروازی بیزنس قیمت بالاتری دارد و به همین نسبت نیز خدمات بیشتری به مسافرانش ارائه می‌کند و از لحاظ قیمت در رده میانی بشمار می‌رود. در نهایت پروازهایی که در رده فرست کلاس قرار دارند به همان میزان که امکانات لوکس و فوق العاده‌ای ارائه می‌دهند قیمت بالاتری هم دارند. معمولا هواپیماهایی که برای این کلاس پروازی در نظر گرفته می‌شود فضای لوکسی دارند و نحوه چیدمان صندلی‌ها به گونه‌ای است که فضای شخصی کافی برای هر مسافر در نظر گرفته شده است و از بالاترین سطح راحتی نیز برخوردار است. از این رو مسافرانی که بلیط‌های این کلاس پروازی را خریداری می‌کنند نیز معمولا جزو افراد رده بالا یا مرفع هستند.

 

 

خرید بلیط هواپیما چارتری ارزان

بلیط‌های هواپیما انواع مختلفی دارند و یکی از معروف‌ترین آنها نیز بلیط هواپیما چارتری است. این نوع بلیط‌ها اغلب به عنوان یکی از ارزان‌ترین نوع بلیط‌ها شناخته می‌شوند. بطور کل کلمه چارتر به مفهوم اجاره کردن است و بلیط چارتری به بلیط‌هایی گفته می‌شود که یک شرکت خدمات گردشگری آنها را پیش خرید کرده باشد و سپس اقدام به فروش آنها به خریداران نهایی کند. حال سوال اینجا است که این نوع فروش بلیط چه تفاوتی در نرخ این نوع بلیط‌ها ایجاد می‌کند؟ در پاسخ باید گفت از آنجا که شرکت چارتر کننده پرواز مبلغ هنگفتی برای اجاره کل صندلی های هواپیما پرداخت کرده است در زمان فروش بلیط‌ها سیاست‌های نرخ‌گذاری خود را در پیش می‌گیرد. این سیاست بطور کلی به این صورت است که اگر بلیط‌های یک پرواز بطور قابل ملاحظه‌ای به فروش برسند بنابراین شرکت چارتر کننده سیاست افزایشی را در نرخ‌گذاری اعمال می‌کند. اما شرایط همیشه به این منوال پیش نمی‌رود و در بسیاری از مواقع میزان فروش پرواز پایین‌تر از ظرفیت خریداری شده توسط شرکت چارتر کننده است. در چنین مواقعی شرکت سیاست اعمال تخفیف برای ترغیب خریداران را در پیش می‌گیرد تا از خسارت مالی بیشتر پیشگیری کند. بنابراین خرید بلیط هواپیما چارتری ارزان یکی از شیوه‌های مقرون به صرفه برای سفرهای هوایی است.

 

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان

اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید توصیه می‌کنیم به هیچ وجه خرید بلیط لحظه آخری هواپیما را از دست ندهید. زیرا این بلیط‌ها از جمله اقتصادی‌ترین بلیط‌های هواپیما بشمار می‌روند. بلیط لحظه آخری به آن دسته از بلیط‌هایی گفته می‌شود که در فاصله کوتاهی از شروع پرواز و در واقع همان لحظات آخر باقی مانده تا تاریخ پرواز به فروش می‌روند. در حقیقت می‌توان گفت در مجموع هر چه به زمان شروع پرواز نزدیک‌تر شویم احتمال به فروش رسیدن بلیط‌های باقی مانده نیز کمتر می‌شود. بنابراین برخی شرکت‌های هواپیمایی با در نظر گرفتن این موضوع سیاست نرخ‌گذاری ویزه‌ای را در نظر می‌گیرند. به این صورت که زمانی که تنها چند روز تا شروع پرواز باقی مانده است اقدام به اعمال تخفیف و کاهش قیمت می‌کنند و به همین دلیل هم بلیط لحظه آخری معمولا قیمت پایین‌تری دارد. اگر چه سفرمارکت به عنوان مرجع اصلی خرید بلیط ارزان هواپیما تلاش می‌کند تا همواره برای مقاصد داخلی و خارجی تعداد زیادی از بلیط‌های لحظه آخری که ارائه شده است را در دسترس متقاضیان خرید قرار دهد اما با این حال ذکر این نکته نیز ضروری است که همیشه نمی‌توان به خرید این بلیط‌ها امید داشت. زیرا اصولا برای خرید این بلیط‌ها لازم است تا روزهای نزدیک به تاریخ پرواز صبر کرد و همین موضوع نیز احتمال جا ماندن از پرواز و از دست رفتن موقعیت‌های دیگر را به همراه دارد.

 

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان

بخش عظیمی از نوسانات قیمت پروازها مربوط به بازه زمانی پرواز است. به عبارت ساده‌تر تاریخ پرواز تاثیر زیادی در نرخ بلیط‌ها دارد. برای درک این موضوع کافی است بلیط هواپیما برای یک مقصد مشخص را در سایت سفرمارکت در تاریخ‌های مختلف جستوجو کنید و قیمت آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. حال سوال اینجا است که با توجه به آنکه مقصد سفر ثابت است دلیل این نوسان قیمتی در طول زمان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت مانند هر بازار دیگری در بازار فروش بلیط هواپیما نیز میزان تقاضا برای خرید در نرخ‌گذاری آن تاثیرگذار است. بنابراین اگر تعداد خریداران بلیط هواپیما در یک فصل از سال زیادتر از بازه‌های زمانی دیگر باشد مسلم است که شرکت‌های هواپیمایی نیز قیمت بلیط‌ها را افزایش خواهند داد. در مقابل زمان‌هایی که تعداد خریداران بلیط پرواز برای یک مقصد کاهش پیدا می‌کند نرخ بلیط هم ارزان‌تر است. از این رو اگر می‌خواهید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را خریداری کنید یکی از بهترین ترفندها این است که زمان سفرتان را به طریقی برنامه‌ریزی کنید که همزمان با بازه کم گردشگر باشد. گفتنی است این بازه زمانی برای هر مقصد سفر متفاوت است.