رول بولت چیست و چگونه نصب میشود؟

رول بولت بست‌هایی هستند که در مصالح بنایی استفاده می‌شوند که پس از وارد شدن به یک سوراخ از پیش دریل شده در سنگ‌تراشی منبسط می‌شوند. گسترش انکر به روش های مختلفی انجام می شود و لنگرها برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند. رول بولت در تعدادی پیکربندی و انواع مختلف وجود دارند. هر نوع لنگر انبساط دارای ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی است.

قیمت رول بولت به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت رول بولت به عوامل گوناگونی بستگی دارد برای مثال برخی از عوامل عبارت اند از متریال , نوع رول بولت , سایز و غیره. اما مهم ترین عاملی که بر روی قیمت رول بولت تاثیرگدار است قیمت دلار هستش. با توجه به اینکه رول بولت محصولی وادراتی هستش قیمت آنن به ارزش دلار وابسته هستش. برای خرید رول بولت به وب سایت صنایع پیچ و مهره پایا مراجعه کنید.

 

پیکربندی رول بولت

نر: در سبک های مختلف وجود دارد و یا از سطح سنگ تراشی بیرون زده یا در یک سوراخ از پیش سوراخ شده قرار می گیرد.

ماده: داخل یک سوراخ از پیش دریل شده در بتن قرار می گیرند و دارای رزوه های داخلی برای پذیرش پیچ رزوه ای هستند.

رول بولت در چه موادی استفاده میشود

برخی از رول بولت فقط برای استفاده در مواد پایه جامد مانند بتن طراحی شده اند در حالی که برخی دیگر می توانند در انواع مصالح بنایی مانند آجر یا بلوک استفاده شوند. سایر لنگرها را می توان در مواد پایه طبیعی مانند سنگ استفاده کرد. استفاده از رول بولت در مواد پایه طبیعی به دلیل ناهماهنگی مواد و عدم آزمایش مورد سوال است.

انواع رول بولت

رول بولت انواع گوناگونی دارند که در ادامه این مقاله با برخی از آن ها آشنا میشویم.

رول بولت برای بتن

رول بولت ها در قطرهای مختلف از 1/4 اینچ تا 1-1/4 اینچ. ساخته شده در فولاد کربنی با روکش روی، فولاد کربنی گالوانیزه گرم، فولاد ضد زنگ 303/304 و فولاد ضد زنگ 316؛ بیرون زدگی بالای سطح بتن؛ از یک مهره برای گسترش لنگر و محکم کردن اقلام در حال بسته استفاده می کند.

رول بولت استیل

رول بولت استیل در طیف گسترده ای از قطر از 1/4 اینچ تا 3/4 اینچ؛ موجود در فولاد کربنی با روکش روی و فولاد ضد زنگ 304 تولید میشوند. مدل های سر شامل مهره بلوط، مهره شش گوش، تخت فرو رفته یا گرد است. همه قطرها با تمام سبک های سر عرضه نمی شوند. چرخاندن مهره یا سر لنگر را گسترش می دهد. می تواند با سطح مواد در حال بسته شدن هم سطح باشد یا بسته به نوع سر بیرون بزند.

 

 

 

 

رول بولت چکشی

موجود در دو قطر 3/16 اینچ و 1/4 اینچ برای چفت و بست سبک. سر یک قارچ گرد است. میخ کوبیده شده با چکش به بدنه رول بولت، لنگر را گسترش می دهد. پس از تنظیم، لنگر درایو چکش قابل برداشتن نیست و ضد دستکاری است.

رول بولت زرد

 رول بولت از نوع سنگین را رول بولت زرد مینامند. در قطرهای 1/4 اینچ تا 3/4 اینچ موجود است. در فولاد کربنی با روکش روی زرد عرضه می شود. از یک پین فولادی سخت شده برای گسترش لنگر استفاده می کند. امکان نصب یکنواخت را فراهم می کند. مهره فیکسچر را به بتن سفت می کند و لنگر را منبسط نمی کند.

 5 مرحله نصب رول بولت

مرحله 1

تعیین کنید که چه اندازه رول بولت برای برنامه شما مورد نیاز است. برای مثال، نصب معمولی برای محکم کردن پایه های فلزی یک ماشین روی یک کف بتنی، ممکن است به یک انکربولت در هر پایه نیاز داشته باشد که هر پیچ انبساط 3/8 اینچ عرض و 3 اینچ طول دارد.

 

مرحله 2

محل قرارگیری رول بولت را روی زمین علامت‌گذاری کنید. اینجا جایی است که پیچ روی زمین محکم می‌شود. بیشتر ماشین‌های سنگین برای این منظور دارای سوراخ‌هایی از قبل در پاها (پا) هستند. محل تمام لنگرها روی بتن را در یک زمان با یک نشانگر مشخص کنید، به طوری که همه آنها به درستی نسبت به یکدیگر تراز شوند.

 

 

مرحله 3

اندازه و عمق مناسب هر رول وبلت را سوراخ کنید. اندازه صحیح سوراخ توسط سازنده پیچ لنگر، که معمولاً دقیقاً روی جعبه برچسب گذاری شده است، ارائه می شود. یک قانون کلی این است که برای یک لنگر 1/4 اینچی، از مته 1/2 اینچی استفاده کنید. برای یک لنگر 3/8 اینچی، از مته 5/8 اینچی و غیره استفاده کنید. عمق سوراخ با اطمینان از اینکه مهره می تواند به پیچ وصل شود با رزوه کافی باقی مانده تعیین می شود تا بتواند به اندازه کافی گشتاور شود. معمولاً دو چرخش کامل 360 درجه مهره.

 

مرحله 4

لنگر را داخل سوراخ قرار دهید. قبل از ادامه، مطمئن شوید که لنگر در انتهای سوراخ از پیش سوراخ شده قرار دارد. به آرامی روی لنگر ضربه بزنید (با استفاده از چکش) تا زمانی که مطمئن شوید در موقعیت مناسب خود قرار دارد. مهره را از رول بولت خارج کنید. سپس، ابزار لنگر را روی بالای لنگر مدفون قرار دهید (این ابزار با کیت لنگر (های) همراه خواهد بود). سه یا چهار بار به ابزار لنگر ضربه بزنید، که به اندازه کافی آستین رول  بولت را باز می کند تا پس از سفت شدن مهره، فرآیند انبساط آغاز شود.

 

مرحله 5

رول بولت را از طریق دستگاهی که محکم شده است و سپس داخل لنگر (که هنوز مدفون است) وارد کنید. مهره را به مقدار گشتاور دلخواه ببندید یا اگر مشخصات گشتاور در دسترس نباشد تا زمانی که سفت شود.

خرید رول بولت

صنایع پیچ و مهره یکی از قابل اعتماد ترین منابع اتصال دهنده برای پروژه های شماست. جهت خرید رول بولت با شماره تماس زیر ارتباط برقرار کنید.

02155400163