فواید دوچرخه سواری چیست؟

فعالیت های فیزیکی مانند: دوچرخه سواری میتواند شما را در برابر بیمارهای مختلف همچون بیمارهای قلبی و عروقی، بیماری های روانی، دیابت،ورم مفاصل و... مقاوم سازد. زندگی بدون تحرک میتواند مشکلات بسیار زیادی را در دراز مدت برای شما  به وجود آورد. دوچرخه سواری یکی از راههایی است که،  شما میتوانید با استفاده از آن به سلامت جسمی و رواتی خود کمک شایسته ایی کنید. در گذشته برای فواید دوچرخه سواری تنها از مزیت های  فیزیکی آن صحبت میشد اما امروزه کارشناسان معتقدند،

 دوچرخه سواری حتی به افزایش سلول های مغز نیز کمک میکند و باعث میشود شما عاری از هرگونه استرس و اضطراب شوید. در این میان باید توجه داشت در خرید دو چرخه باید به نیاز و هدف خود از این سرگرمی و ورزش توجه خاصی کرد.

مهمترین فواید دوچرخه سواری:

ساخت ماهیچه

یکی از خواص فیزیکی دوچرخه سواری ساخت ماهیچه است. دوچرخه سواری نوعی ورزش جدی برای پا و عضلات چهار گانه محسوب میشود و به ساخت ماهیچه و سفت شدن آن ها کمک میکند ، تمام عضلات چهار گانه رانیز  تحت تاثیر قرار میدهد. شما میتوانید با دوچرخه سواری در سربالایی و همچنین استفاده از دنده ی سنگین ماهیچه های خود را بیشتر تقویت کنید.

چربی سوزی

یکی از بهترین راه های سوزاندن چربی های اضافه ی بدن،  دوچرخه سواری است و این عمل میتواند کمک بسزایی در تناسب اندام شما کند.قطعا دوچرخه سواری بسیار دلچسب تر از بودن در فضای باشگاه و وزنه بلند کردن است شما میتوانید اثرات مشابه و حتی به مراتب بهتر دوچرخه سواری را در زمان کوتاهی لمس کنید.

کاهش استرس

امروزه انسان ها بسیار پر اضطراب تر از سالیان گذشته هستند نوع دغدغه ها و اضطراب هایی که بسیار مشکل ساز هستندکه بر روی بدن اثرات مخربی دارند، با گذشته بسیار تفاوت دارد. یکی از راه هایی که شما میتوانید از استرس ها و مشکلات رهانیده شوید،  دوچرخه سواری است. دوچرخه سواری شما را مجبور میکند به صورت منظم نفس های عمیق بکشید و بر روی حرکات خود تمرکز داشته باشید وگرنه به زمین خواهید خورد و این مسئله باعث میشود شما از بخش های پر از استرس زندگی برای ساعاتی دور بمانید. طبق مطالعات انجام شده مشخص شده است افرادی که ورزش میکنند افسرده نمیشوند و ابتلا به افسردگی توسط این افراد در جهان کاهش می یابد. اگر شما در طول روز تنها ۲۰ دقیقه رکاب بزنید خواهید دید که به چه میزان بر روی تنش ها و استرس های شما تاثیر گذار است و تا ۴۰ درصد آنها را بی اثر میکند.

دوچرخه سواری و فواید آن برای زانوها

دویدن و اکثر ورزش های انفردای یا گروهی که با دویدن انجام میشوند به مرور زمان تاثیرات بسیار مخربی بر روی مفاصل زانو میگذارند، اما دوچرخه سواری تاثیری ناچیز بر روی این مفاصل دارد به طوریکه در سنین بالا نیز میتوان از دوچرخه استفاده کرد.

فواید دوچرخه سواری برای خواب خوب

دوچرخه سواری به طور خاص راهی  بسیار خوب برای داشتن خوابی آرام است زیرا اضطراب را کاهش میدهد و همچنین منجر به کاهش  وزن نیز میشود واین دو عمل در داشتن خوابی آرام موثر هستند اگر شما شب های ناآرامی دارید حتما دوچرخه سواری را امتحان کنید.

  دوچرخه سواری همچنین راهی مناسب برای مقابله با پیری است زیرا سیستم قلبی و عروقی را تنظیم میکند و مطالعات نشان میدهد در بین مردان، افرادی که ورزشکار هستند حداقل ۵ سال جوانتر از سن واقعیشان به نظر میرسند. در بانوان نیز به همین ترتیب است باعث به تعویق افتادن پیری میشود و اعتماد بنفس خوبی را به افراد هدیه میدهد.

دوچرخه سواری و تاثیرات آن بر قلب وریه

مطالعات نشان میدهد دوچرخه سواری می تواند  ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش دهد و در یافته های دیگری گفته شده است افرادی که روزانه به صورت منظم بیست دقیقه دوچرخه سواری کنند،  میتوانند ریسک سکته های قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش دهند و زندگی آرام تری را تجربه کنند. همچنین دوچرخه سواری میتواند بر سلامت ریه های شما تاثیر گذار باشد زیرا شما باید نفس عمیق بکشید و باعث میشود ریه ها بیشترو عمیق تر  منقبض و منبسط شوند و بهتر کار کنند.

دوچرخه سواری و کنترل دیابت

افرادی که به دیابت نوع دو مبتلا هستند،  معمولا گردش خون در بدنشان بسیار پایین است.  و این امر سبب ورم کردن پاهایشان  می شود.  دوچرخه سواری برای اینگونه افراد بسیار مفید است زیرا کمک می کند تا گردش خون در بدنشان افزایش یابد و از ورم بی از اندازه ی پاهایشان نیز جلوگیری می کند. یکی دیگر از مزیت های دوچرخه سواری برای افراد دیابتی این است که باعث میشود،  گلوکز های سلول های ماهیچه ایی سوزانده شوند و در نتیجه قند خون،  تنظیم خواهد شد. همچنین در این نوع فعالیت شما وادار می شوید آب بسیاری بنوشید که هم برای سلامتی بسیار مهم است و هم باعث میشود منابع چربی وقندی بدن  به سرعت سورانده شوند. دوچرخه سواری  باعث کاهش فشار خون می شودزیرا از طریق پاها خون به گردش درمی آید واحتمال حمله ی قلبی را به حداقل می رساند

برای خرید انواع دوچرخه می توانید به فروشگاه اینترنتی فروشکالا  foroshkala.netمراجعه کنید و از میان ده ها مدل دو چرخه تولیدی برندهای معتبر با استاندارد تایید شده دوچرخه مورد نیاز خود را خریداری و درب منزل دریاقت نمایید.

 

این رپورتاژ توسط وبسایت تریبون ارسال شده است و درسی فا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده ندارد.