معرفی بهترین فیلرهای پوستی در بازار

پرکننده‌های پوست خطوط صورت را کاهش داده و حجم و طراوت صورت را باز می‌گرداند.

با افزایش سن، چربی زیر صورت شروع به تحلیل رفتن می‌کند. به همین دلیل ماهیچه‌های صورت به پوست متصل می‌شوند و به این ترتیب خطوط لبخند و پنجه کلاغی بیشتر نمایان می‌شود.

پوست صورت نیز کمی کشیده شده و خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد و این امر منجر به کاهش حجم صورت خواهد شد. عوامل دیگری که بر پوست صورت تأثیر می‌گذارند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، وراثت و سبک زندگی هستند.

فیلر پوستی

فیلر پوستی می‌تواند مشکلات زیر را برطرف کنند:

  • کاهش حجم لب‌ها
  • خطوط ریز و درشت
  • چین و چروک‌های صورت
  • اسکار‌پوستی
  • عدم تقارن چهره
  • حلقه‌های دور چشم

پرکننده‌های پوستی برای افرادی که علائم پیری زودرس دارند یا می‌خواهند صورت خود را زیبا کنند مفید است.

فیلرهای پوستی چه کارهایی را انجام نمی‌دهند؟

برای برخی افراد، جراحی لیفت صورت، لیفت ابرو یا لیفت چشم ممکن است بهترین گزینه باشد. درمان‌های بازسازی‌کننده غیرتهاجمی، مانند پرکننده‌های پوستی بافت نرم، نمی‌توانند به نتایج مشابهی دست یابند. اما به دلیل سهولت عمل، هزینه کم در مقایسه با جراحی و زمان نقاهت کوتاه می‌توانند بهترین گزینه برای افراد باشند. مهم است که به یاد داشته باشید که پرکننده‌های پوستی یک درمان موقت برای پیری صورت هستند و برای نتایج طولانی‌مدت باید هر چند ماه یکبار پرکننده‌ها را دوباره تزریق کنید.

انواع فیلر‌های پوستی را بشناسید

محصولات ایمن تأیید شده توسط FDA و CE اروپا شامل محصولات مبتنی بر اسید هیالورونیک، پلی‌متیل‌متاکریلات، هیدروکسی آپاتیت کلسیم یا چربی بدن شما هستند. یک پزشک متخصص ابتدا با شما مشورت می‌کند و بر اساس نتایج دلخواه فرد بر اساس نوع پوست، سن و سایر عوامل، مناسب‌ترین مورد را به شما توصیه می‌کند.

اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی پوست است. قابلیت اطمینان و اثربخشی اسید هیالورونیک آن را به رایج‌ترین نوع فیلر مورد استفاده در عمل‌های صورت تبدیل کرده است. تزریق اسید هیالورونیک می‌تواند خطوط و چین و چروک‌ها را صاف کرده و حجم را به پوست بازگرداند.

هیالورونیک اسید

تفاوت بین محصولات مبتنی بر اسید هیالورونیک مربوط به اندازه ذرات طراحی شده برای کاهش عمق چین و چروک است: ذرات کوچک برای خطوط ریز و ذرات بزرگتر برای چین و چروک‌های عمیق‌تر.

هیدروکسی آپاتیت کلسیم

هیدروکسی آپاتیت کلسیم چین و چروک‌های عمیق و پیری پوست را درمان می‌کند. این محصول می‌تواند به پزشکان کمک کند تا خط فک را برجسته و متعادل کرده و حجم اطراف گونه‌ها را بازگرداند. هیدروکسی آپاتیت کلسیم به طور کلی بادوام است و ۱ الی3 سال ماندگاری دارد.

پلی متیل متاکریلات

این پرکننده از میکروسفر‌های معلق در ژل مبتنی بر کلاژن تشکیل شده است. این ژل بافت و حجمی فوری ایجاد می‌کند که پوست را بلند می‌کند تا جای اسکارها و چروک‌ها محو شود. میکروسفر‌ها در جای خود باقی می‌مانند و از ظاهر طبیعی پوست پشتیبانی می‌کنند.

چربی انسانی

پزشک می‌تواند چربی را از بدن فرد جمع‌آوری کرده و مجدداً آن را به نواحی مختلف صورت تزریق کند تا به صورت حجم دهد، چین و چروک‌های عمیق را پر کند و خطوط صاف روی سطح صورت را پر کند. استفاده از چربی بیشتر از سایر روش‌های تزریق طول می‌کشد. زیرا انجام لیپوساکشن قبل از تزریق چربی ضروری است. تزریق چربی از نظر مدت زمان کاملاً غیرقابل پیش‌بینی است و در هر بیمار و محل تزریق متفاوت است.

بهترین فیلر‌های موجود در بازار

فیلر‌های مختلفی از برند‌های مختلف در بازار وجود دارند که باعث سردرگمی افراد می‌شود. در عین حال، برند‌هایی هستند که محبوبیت بیشتری دارند و محصولات بهتری ارائه می‌دهند. از جمله این برند‌ها می‌توان به ژوابکس و ژوویدرم اشاره کرد که از بهترین فیلر‌های موجود در بازار به شمار ‌می‌روند.

پرکننده‌های پوستی ژوابکس

فیلر‌های پوستی ژوابکس ساخت رزفارما سوئیس از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین محصولات موجود در بازار هستند. این محصولات به دلیل کیفیت و کارایی خود همواره مورد توجه افراد بوده و به دلیل استفاده از اسید هیالورونیک کراس لینک، ماندگاری بیشتری نسبت به سایر فیلر‌های پوستی دارد.

فیلر‌های پوستی ژوابکس بر پایه اسید هیالورونیک مصنوعی ساخته شده‌اند که با استفاده از فناوری تخمیر باکتریایی تولید می‌شود.

برای ساخت این پرکننده‌ها از فناوری اتصال متقاطع یا کراس لینک استفاده می‌شود و مقدار زیاد پیوند متقابل ساختار تک فازی را ایجاد می‌کند که حالت ژل را به خود می‌گیرد.

برخی از خواص مهم فیلر ژوابکس عبارتند از:

  • لیفتینگ مناسب پوست
  • جوانسازی بیولوژیکی پوست

این مزیت مضاعف به دلیل فرمول منحصر به فرد ژوابکس است که وزن‌های مولکولی مختلف هیالورونیک اسید را ترکیب می‌کند.

تزریق فیلر

یکی از فاکتور‌های مهم در تزریق فیلر‌های پوستی، سرنگ تزریقی است. رزفارما از سرنگ‌های تزریقی مخصوص محصولات ژوابکس استفاده کرده و در بسته‌بندی محصول قرار داده است.

پرکننده پوست ژوویدرم

ژوویدرم یک پرکننده پوستی مبتنی بر اسید هیالورونیک است. خانواده ژوویدرم از محصولات مختلفی تشکیل شده است. همه این‌ها برای کمک به افراد برای معکوس کردن علائم پیری صورت استفاده می‌شود. هر محصول ژوویدرم دارای پیوند و غلظت اسید هیالورونیک متفاوتی است و این محصولات مختلف برای هدف قرار دادن مشکلات خاص هنگام تزریق در نقاط و اعماق مختلف طراحی شده‌اند. فیلر‌های ژوویدرم دارای قوام ژل مانند و صاف هستند.

ژوویدرم با افزایش حجم بافت صورت از طریق یک ماده فعال (اسید هیالورونیک) عمل می‌کند. هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در بدن انسان است که تولید بافت همبند (کلاژن) را که پوست را پر می‌کند، تحریک می‌کند. با افزایش سن، تولید اسید هیالورونیک و کلاژن کاهش می‌یابد. این امر باعث چروک شدن پوست صورت و افزایش چین و چروک می‌شود.

در طول روش تزریق، پزشک، دستیار پزشک یا پرستار شما معمولاً از یک خودکار برای علامت‌گذاری ناحیه مورد درمان استفاده می‌کند. سپس پزشک ژوویدرم را به محل مورد نظر تزریق می‌کند. آن‌ها به آرامی منطقه را ماساژ می‌دهند تا از توزیع یکنواخت اطمینان حاصل کنند و احتمال تورم را کاهش دهند. کل عمل معمولاً 15 تا 60 دقیقه طول می‌کشد و این زمان بستگی به ناحیه تحت درمان دارد.

منبع: zhoabex.ir