نحوه خرید آپارتمان نوساز بدون سند

امروزه در برخی از معاملات ملکی خریداران ملک بدون سند تنها با استناد به یک دست نوشته که به امضای دو شاهد رسیده، اقدام به خرید می نمایند غافل از آنکه این نوع معامله و سند در مراجع قضایی نامعتبر بوده و ممکن است در آینده باعث بروز مشکلات حقوقی زیادی شود.

خرید خانه در تهران

خرید آپارتمان های نوساز بدون سند ممنوع نیست اما بهتر است قبل از خرید و فروش آپارتمان های نوساز قبل از عقد معامله از وضع سند آن اطلاع پیدا کنید. اما چگونه این امر امکان پذیر است؟ شما می توانید با کمک مشاوران املاک معتبر و دارای مجوز که به سامانه سراسری اسناد و املاک کشور دسترسی دارند با بررسی مدارک موجود و اطلاعات ثبتی ملک از طریق کد رهگیری املاک، به شما این اطمینان را بدهند که ملک یا آپارتمان نوساز از قبل به شخص دیگری فروخته نشده و یا موانع معاملاتی ندارد.

 

به طور کلی خرید املاک دارای سند رسمی در هر شرایطی بهترین انتخاب است. اما در برخی مواقع ممکن است در مناطق بالاشهر خانه ای با قیمت بسیار پایین تر اما قولنامه ای به فروش برسد. یا شاید ملک مورد نظر شما در منطقه ای قرار گرفته که تمام املاک آنها فاقد سند ملکی می باشد و شما اقدام به خرید ملک قولنامه ای می کنید.

خرید خانه نوساز بدون سند

اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، نکات حقوقی و قانونی مربوط به قولنامه را به خوبی بشناسید و استعلام های مربوطه را از شهرداری منطقه اخذ نمایید و در بهترین حالت هنگام عقد قرارداد از مشاوران حقوقی و یا وکلای رسمی دادگستری کمک بگیرید. با رعایت این نکات احتمال ضرر و زیان شما در معاملات به حداقل خواهد رسید.

بر اساس قانون جدید پیش فروش ساختمان انجام معامله پبش فروش و پیش خرید ملک بدون سند فقط با تنظیم سند رسمی در دفتر خانه اسناد رسمی امکان پذیر شده است که این موضوع از فروش یک ملک به چند نفر همزمان جلوگیری می کند.‎ اگر شخصی مدعی خرید یک آپارتمان یا ملک بدون داشتن قولنامه (مبایعه نامه) یا قرارداد رسمی باشد ، نمی تواند درخواست سند رسمی برای آپارتمان و ملک مورد نظر ارائه دهد.

بیشتر معاملات ملکی در کشور به ویژه در شهرهای بزرگ با تنظیم مبایعه نامه در بنگاه های املاک صورت می گیرد که همین امر موجب می شود مسائل قانونی و حقوقی مربوطه و لازم در خرید ملک رعایت و از مسائل و مشکلات بعدی و کلاهبرداری های ناشی از آن کاسته شود. 

کلاهبرداری و تخلف در خرید آپارتمان نوساز بدون سند و واحد های پیش فروش شده بیشتر است.به همین منظور وبسایت آقای املاک که به عنوان تخصصی ترین و کاملترین وبسایت ملکی در کشور شناخته شده است با تحقیقات میدانی چند ساله خود موفق شد به خوبی نقاط ضعف و قوت بازار مسکن را به طور دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و به نوعی دغدغه پیدا کردن خانه برای متقاضیان را با امنیت بالا و خدمات منحصر به فردش از میان بردارد.

 

اقای املاک

 

خرید آپارتمان در تهران (https://mrestate.ir/f/tehran/buy_residential_apartment) نوساز بدون سند بیشتر در هنگام بحران گرانی مسکن و تمایل افراد به خرید ملک های زیر قیمت، انجام می شود. برای اقدام به خرید ملک بدون سند باید دقت بیشتری به خرج داد چرا که ممکن است در آینده خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. متاسفانه برخی از افراد حاضرند به هر قیمتی صاحب خانه شوند، چرا که آپارتمان های بدون سند به علت قیمت پایین نسبت به خانه ها و املاک دارای سند رسمی، بسیار وسوسه انگیز هستند.

اقدام به خرید آپارتمان نوساز بدون سند بیشتر در مواقعی که افراد به دنبال خانه های ارزان قیمت هستند، رخ می دهد. شاید شاید در نگاه اول تصور شود که ملک به دلیل نیاز فوری فروشنده به پول زیر قیمت بازار گذاشته شده اما در هنگام معامله و بعد از پرداخت بیعانه مشخص می شود که در حقیقت ملک فاقد سند بوده و پیشنهاد مالک یا مشاور معامله املاک به صورت قولنامه ای می باشد.

شایان به ذکر است اگر آپارتمان نوساز فاقد سند بدون هیچ ابهام و مشکلی معامله شود اما فروشنده از تحویل ملک یا انتقال سند به خریدار خودداری نماید، نماینده دادگاه، به جای وی مراحل انتقال سند رسمی به خریدار را در دفتر اسناد رسمی انجام می دهد!

وکالت فروش ملک بدون سند

برخی از افراد مایل اند فروش خانه خود را به فرد دیگری واگذار کنند که در چنین شرایطی باید به آن شخص وکالت فروش ملک بدهد. در وکالت فروش ملک فروشنده به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و به خریدار وکالت می دهد تا همه اقدامات لازم برای انتقال ملک را بدون حضور فروشنده به انجام برساند. 

خرید و فروش ملک از آنجایی که جزء اموال غیرمنقول به شمار می رود، مشکلات، سؤالات و حساسیت‌های بسیاری را به همراه دارد چرا که باید شرایط قانونی برای خرید و فروش املاک در نظر گرفته شود. فروشنده و خریدار باید مطابق با روش‌های قانونی اقدام کرده و از طریق اعطای وکالت، کار را دنبال کنند. به این ترتیب فروشنده برای به فروش رساندن ملک خود، شخص دیگری را وکیل قرار می‌دهد تا او بتواند به نیابت از خودش ملک را با شرایط مورد نظر به فروش برساند.

 

این رپورتاژ توسط وبسایت تریبون ارسال شده است و درسی فا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده ندارد.