آشنایی با خرید ادکلن

 

نکات خرید ادکلن :

در هنگام خرید ادکلن باید به نکات زیادی توجه نمود ، رایحه ادکلن ، پخش بو ، ماندگاری و حتی ظاهر هم تو خرید ادکلن مهم به حساب میاد .

برای خرید ادکلن باید به نکات زیادی دقت بشه که در ادامه میگم بهتون:

آشنایی با روایح ادکلن :

رایحه تلخ :

یکی از انواع روایح بسیار محبوب و رایج در میان عطرها، عطرها با رایحه تلخ است. عطرهای تلخ، پس از افشانده شدن و بوییدن احساس تلخی خاصی را منتقل می کنند. البته این تلخی نه تنها آزاردهنده نیست بلکه بسیار خوشایند و جذاب است. بوی تلخی چوب سوخته، قهوه، نعناع، میخک و دارچین و غیره که گاهی به تنهایی و گاهی هم به صورت ترکیبی خودنمایی می کنند.

در یک نگاه کلی روایح تلخ از ادویه های تند، ریشه درختان و برخی گیاهان به دست می آیند. عطرهای تلخ بیشتر محبوب و مورد استفاده آقایان هستند اما در میان بانوان هم طرفداران خاص خود را دارند. رایحه تلخ، رایحه سنگینی است و بهتر است در محافل رسمی و محیط های سرباز و بیشتر در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده قرار گیرد

رایحه شیرین :

دومین نوع در انواع رایحه عطر که بسیار رایج است، رایحه شیرین است. عطرهای شیرین معمولاً طعم شیرینی دارند و از ترکیب اسانس های با طعم شیرین حاصل می شوند. عطرهای شیرین مناسب محافل دوستانه و صمیمی است و این صمیمیت را افزایش می دهد. عطرهای شیرین بیشتر در میان بانوان محبوبند و در میان آقایان طرفداری کمتری دارند و برخلاف عطرهای تلخ که مناسب محافل رسمی و خاص است، صرفاً برای جمع های دوستانه مناسب است.

یکی از انواع اسانس های عطر، اسانس خوراکی و شیرین کارامل است. گل ها هم اغلب در عطرهای شیرین استفاده می شوند.

رایحه تند :

عطرهای تند حاصل ترکیب اسانس های تندی مثل فلفل قرمز، دارچین، نعناع هندی و ... هستند که در نهایت به تنهایی یا با ترکیب چند اسانس دیگر رایحه تند و آتشین را می سازند؛ عطرهای تند هم مانند عطرهای تلخ روایح سنگینی دارند و بیشتر محبوب آقایان هستند.

رایحه ترش :

عطرهای ترش حاصل ترکیب اسانس های ترش مثل سیب و لیمو ترش و ... هستند که در نهایت به تنهایی یا با ترکیب چند اسانس دیگر رایحه ترش را می سازند.

 

راهنمای کامل خرید ادکلن

 

راهنمای خرید ادکلن:

برای خرید ادکلن نیاز که کمی با اون آشنا باشین ، برای خرید ادکلن سعی کنین یکم راجب ادکلن ها تحقیق کنین بعد سراغ خرید

برین ، نکات مهمشو اینجا میگم براتون :

در ابتدا باید دانست که هر عطری برای هر سن و هر موقعیتی مناسب نیست، پس این دو فاکتور سن و موقعیت را باید مورد نظر داشت. جهت انتخاب و خرید عطر دانستن برخی از خصوصیات عطرها کمک شایانی به ما خواهد کرد که در ادامه به این ویژگیها اشاره کرده ایم.

معمولا در تولید عطرهای تلخ از اسانس‌هایی خاص استفاده می شود، اسانس هایی مانند ریشه درختان و ادویه‌های تند شرقی. در مورد عطرهای شیرین و گرم هم باید بدانید که انواعی از عطرها هستند که بو و طعم شکلات و میوه‌های تابستانی دارند. پیشنهاد ما این است که از عطرهایی مانند بولگاری، اسکادا و ایریا که دارای رایحه سنگینی هستند، ترجیحا در محافل رسمی استفاده کنید. این را حتما به یاد داشته باشید که در مکان‌های رسمی از رایحه‌های تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده می شود.

در مورد عطر سرد باید گفت که به عطری سرد گفته می شود که حس خنکی و تازگی را ایجاد ‌کند. اگر می خواهید در این مورد بیشتر بدانید باید گفت که بوی این نوع عطرها معمولا باعث می‌شود که طعمِ میوه‌هایی از قبیل خیار و هندوانه را به خاطر آوریم.

در مورد عطر ترش هم باید بدانید که به عطری گفته می شود که یادآور طعم مرکبات است. عطرهای ترش هم حس طراوت و شادمانی‌را به وجود می آورند. پیشنهاد می کنیم که در محافل دوستانه و صمیمی، از عطرهای سرد و ترش استفاده کنید. مثلا از عطرهایی مانند مادام روشاز، گپ، هوگو و آزارو استفاده کنید. عطرهایی با طعم گل‌های وحشی می‌توانند حس صمیمیت بیشتری به وجود آورند.

این نکته را هم به خاطر داشته باشید که عطرهای سرد و ترش باعث آرامش روحی و رفع خستگی نیز می‌شوند. مثلا، در امکانی مثل باشگاه‌های ورزشی، هوای داخل باشگاه را به طور معمول با رایحه‌های سرد و ترش مطبوع می‌کنند.

 

راهنمای خرید ادکلن زنانه

 

خرید ادکلن زنانه :

خرید ادکلن زنانه نسبت به ادکلن مردانه کار سخت تر و حساس تری هست ، خانم ها به نسبت آقایون سخت گیر تر هستن و روحیه لطیف تری دارن پس باید به یه نکاتی توجه بشه :

عطر از گذشته‌های دور تاکنون یک هدیه عالی برای خانم‌ها محسوب می شود. آقایان هم معمولا از این نکته آگاهی دارند و عطر را یک هدیه بسیار مناسب برای خانم های زندگی‌شان می دانند. اما انتخاب یک عطر مناسب برای هدیه دادن به خانم ها معمولا برای آقایان یک کار سخت محسوب می شود. چرا که حس بویایی آقایان به ظرافت و قدرتمندی حس بویایی خانم ها نیست. در این مطلب با انواع عطر زنانه آشنا شده و اصول مرتبط با خرید آن را بررسی خواهیم کرد.

روایح ادکلن زنانه :

رایحه با طراوت:این نوع عطرها یا رایحه‌ای بر پایه مرکبات مثل: لیمو، نارنگی و نارنج، یا رایحه‌ای بر پایه‌ی آب و دریا و یا رایحه‌ای بر پایه‌ی  سبزه دارند.

رایحه گل‌داراین دسته از عطرها محبوب و رایج هستند، رایحه‌ی آنها بوی گل‌هایی مثل: رز، یاس، سوسن و… می‌دهند و بوی شیرین هم دارند.

رایحه شرقیعطر با رایحه‌ی شرقی، گرم، شیرینو قدری هم تنداست، رایحه آنها از هل، دارچین، وانیل، به همراه گل یاس، ارکیده و شکوفهپرتقال است.

رایحه چوبیرایحه این نوع عطر مانند چوب سدر، صندل، گیاه خس‌خس و عنبراست که مناسب برای استفاده در شب می‌باشد.

 

خرید ادکلن خاص

 

ادکلن خاص :

تخصصان آروماتراپی عقیده دارند، که عطرها می‌توانند وضعیت روحی و جسمی افراد را بهبود ببخشند. عطرهای خوشبو و با طراوت، حس بویایی و قسمت‌هایی از مغز را تحریک می‌کنند، که مسئول کنترل احساسات و خاطرات هستند. امروزه، می‌توان گفت که در دنیای عطر و ادکلن، به تعداد آدم‌های دنیا رایحه‌های مختلف وجود دارد و بعضی از افراد عطر دوست، علاقه دارند که از رایحه خاصی استفاده کنند. این رایحه خاص برای آقایان معمولا در انواع عطر لاکچری مردانه پیدا می‌شود.

در واقع عطر لاکچری مردانه از برندهای مختلف برای آقایانی طراحی می‌شود، که سخت پسند هستند و برای خودشان به دنبال روشی در جهت ایجاد استایلی تک و خاص می‌گردند. البته انواع رایحه در عطرهای لاکچری مردانه را هر کسی نمی‌پسندد و حتی ممکن است، برخی افراد نسبت به رایحه آن‌ها انتقاد داشته باشند.عطرهای لاکچری مردانه با استفاده از نت‌های مرغوب تولید می‌شوند و معمولا قیمت بالایی دارند.

از آنجایی که هر فردی دوست دارد، بوی خوشی بدهد و با استفاده از انواع عطر و ادکلن، تأثیر مثبتی بر روی دیگران بگذارد، بنابراین خرید عطر و ادکلن در قیمت‌های مختلف، با توجه به سلیقه و علاقه افراد یک موضوع کاملا توجیه شده به حساب می‌آید. بوی خوش دلیل محکمی است، که باعث می‌شود بعضی از برندهای جهانی از تولید عطر و ادکلن های مردانه، اسپری‌ها و دئودورانت‌ها، تا میلیاردها دلار درآمد داشته باشند. بسیاری از آقایان در دنیا مشتاق هستند تا پول زیادی را برای خرید عطر لاکچری مردانه و انواع عطر و ادکلن ها بپردازند.

این رپورتاژ توسط وبسایت تریبون ارسال شده است و درسی فا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده ندارد.