چرا باید دبی را دید

با سرمایه‌گذاری‌هایی که در دهه‌های اخیر در دبی انجام شده، این شهر تبدیل به یک مقصد مهم گردشگری در منطقه شده است. هرساله گردشگران زیادی از سراسر جهان به این شهر ثروتمند سفر می‌کنند. در این مطلب قصد داریم به برترین جاذبه‌های توریستی دبی بپردازیم و کمی با این شهر آشنا شویم. برای خرید انواع بلیط پرواز خارجی و داخلی می‌توانید به اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه کنید و ارزان‌ترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها را خریداری کنید. در این سامانه، امکان کنسل کردن بلیط و استرداد وجه آن نیز برای کاربران وجود دارد.

برج خلیفه

برج خلیفه با ۸۲۹ متر ارتفاع، یکی از برجسته‌ترین سازه‌ها و جاذبه‌های دبی است. این بنا، مرتفع‌ترین آسمان‌خراش جهان و به‌نوعی نماد شهر دبی شناخته می‌شود. ساخت این برج در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ پایان یافت. بالارفتن از این برج غول‌پیکر که 124 طبقه دارد، می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. از بالای این آسمان‌خراش، مناظر زیبای شهر دبی قابل‌مشاهده هستند. آسانسور فوق پرسرعت این برج شما را تا حدی بالا خواهد برد که ازیک‌طرف نمایی زیبا از بیابان‌های وسیع امارات و از سوی دیگر دریا را پیش چشم خود ببینید.

در زمین پشت برج خلیفه، تفریحگاهی زیبا وجود دارد. در این محوطه‌، دریاچه‌ای همراه با آب‌نما و فواره‌های شگفت‌انگیز دیده می‌شوند که با ترکیب نور، تصاویر بدیع و مجذوب‌کننده‌ای را خلق می‌کنند. برج خلیفه در خیابان شیخ زاید در مرکز دبی واقع شده است.

برای پرواز به دبی از شهر‌های نیمه جنوبی کشور، دیگر نیازی نیست به تهران سفر کنید. پرواز به دبی از فرودگاه شیراز نیز امکان‌پذیر است و از این فرودگاه پرواز دبی شیراز و بالعکس انجام می‌گردد.

موزه دبی

موزه دیدنی دبی در سال 1971 در قلعه فهیدی ساخته شد. برای ساخت این قلعه که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از شهر بنا شده، از دیوار‌هایی با بلوک‌های مرجانی و ملاط آهکی استفاده شده است. این بنا مدت‌ها به‌عنوان محل زندگی حاکمان یا محلی برای استقرار نیرو‌های حکومتی یا زندان و پادگان استفاده می‌شده است. در سال ۱۹۷۱ قلعه فهیدی، بازسازی و تبدیل به موزه دبی شد.

در ورودی این موزه، نقشه قدیمی تاریخ امارات از زمان شکل‌گیری تا پس از کشف نفت به‌نمایش‌درآمده است. برای آشنایی با مردم قدیم این سرزمین از تکنولوژی کمک گرفته شده است تا بازدیدکنندگان در معرض جزئیات بیشتری قرار بگیرند.

در حیاط این قلعه، نمونه قایق‌ها و خانه‌های سنتی اماراتی که با شاخ‌وبرگ نخل ساخته شده‌اند، دیده می‌شوند. همچنین می‌توانید در این موزه مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی قدیمی، ابزار‌های ماهیگیری، صنایع‌دستی و آلات موسیقی را تماشا کنید.

با مراجعه به سامانه اسنپ تریپ می‌توانید بلیط پرواز شیراز دبی یا بلیط پرواز دبی شیراز را به‌آسانی خریداری کنید. در این سایت شما امکان کنسلی بلیط را نیز خواهید داشت.

بستکیه

محله قدیمی بستکیه که در قرن نوزدهم ساخته‌شده، یکی از مکان‌های دیدنی دبی و محل زندگی تجار و ثروتمندان ایرانی اهل بستک (استان هرمزگان) بوده است. عمده این افراد متمول، تاجر مروارید و منسوجات مختلف بوده‌اند.

دهکده میراث و غواصی دبی

در این منطقه نمایش‌هایی از بازسازی مراحل صید مروارید و ساخت لنج که در واقع پیشینه تاریخی اقتصاد دبی هستند، اجرا می‌شوند. این دهکده نمایانگر تصاویری از زندگی بادیه‌نشینان و روستاییان با خانه‌هایی به سبک ایرانی، قهوه‌خانه‌ها و یک بازار سنتی کوچک است که در آن کارگاه‌های سفالگری و بافندگی مشغول به کار هستند.

از ماه اکتبر تا آوریل در این دهکده، موسیقی و رقص محلی به اجرا در می‌آیند. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند به انواع دارو‌های سنتی که توسط متخصصین طب سنتی در این محل توصیه می‌شوند، دسترسی پیدا کنند.

انواع بلیط سیستمی، چارتری و لحظه آخری به دبی را می‌توانید از اسنپ تریپ تهیه کنید. شما می‌توانید انواع بلیط پرواز خارجی را از بین ایرلاین‌های مختلف انتخاب و رزرو کنید. با این کار علاوه بر آسودگی خاطر، هزینه‌های سفر خود را نیز کاهش می‌دهید.

آکواریوم دبی

یکی از معروف‌ترین جا‌های دیدنی دبی، آکواریوم این شهر است که دارای ۱۴۰ گونه جاندار دریایی بوده و به شکل معلق در طبقه همکف بازار دبی قرار دارد. برای جذابیت بیشتر، مواردی نظیر غواصی، قایق‌های کف شیشه‌ای و قفس‌های شیشه‌ای محافظت‌شده در نظر گرفته شده‌اند. بدین ترتیب بازدیدکنندگان می‌توانند به کمک آن‌ها دید دقیق‌تری نسبت به زندگی زیر دریا داشته باشند.

با استفاده مداوم از اسنپ تریپ کد تخفیف دریافت خواهید کرد و با این کد، هزینه‌های سفر شما کاهش خواهند یافت. در این سایت، لیست تمامی پرواز‌های داخلی و خارجی موجود است. فقط کافی است پرواز موردنظر خود را انتخاب کنید.

برج العرب

برج العرب بلندترین هتل جهان با ارتفاع ۳۲۱ متر در جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده است. طراحی این برج به بادبانی برافراشته بر دکل یک کشتی عربی شباهت دارد که نمای بیرونی آن با رقص نور‌های زیبا روشن می‌شود. این هتل یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های جهان است که اقامت یک شب در آن 15 هزار دلار هزینه دارد.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا که معمولا اولین مقصد گردشگران در دبی است، مانند یک نوار سفید شنی زیبا بوده که در امتداد دریا کشیده شده است. ازآنجاکه هتل‌های زیادی در ساحل جمیرا وجود دارند، این ساحل به یکی از مکان‌های پر رفت‌وآمد و دیدنی در دبی تبدیل شده است. در این ساحل امکاناتی نظیر صندلی‌های حمام آفتاب، رستوران‌ها، ورزش‌های آبی مانند جت اسکی و ... وجود دارند که به رونق گردشگری در این منطقه کمک می‌کنند.

خرید بلیط‌های شیراز دبی یا پرواز دبی شیراز از سامانه اسنپ تریپ، ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر روش‌های تهیه بلیط است. شما می‌توانید از خدمات پشتیبانی 24 ساعته آن نیز استفاده کنید.

مرکز خرید امارات

مرکز خرید امارات یکی از معروف‌ترین مراکز خرید و مکان‌های دیدنی در دبی است. در این مرکز خرید، امکان اسکی در یک پیست اسکی مصنوعی بزرگ و مجهز نیز وجود دارد. این پیست اسکی که دمای محیط آن منفی 4 درجه سانتیگراد است، دارای زمین شیب‌دار و تله‌سیژ است. در این مرکز خرید، پردیس سینمایی و مراکز تفریحی بسیاری وجود دارند که برای هر نوع سلیقه‌ای، مناسب و جذاب هستند.

برای خرید بلیط پرواز خارجی دیگر لازم نیست به طور حضوری به آژانس‌های مسافرتی رجوع کنید. فقط کافی است به طور آنلاین از اسنپ تریپ، بلیط موردنظر خود را خریداری کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب با برخی از مکان‌های دیدنی دبی مانند برج خلیفه، موزه دبی، آکواریوم دبی، برج العرب، مرکز خرید امارات و ... آشنا شدیم. به یاد داشته باشید که با اتخاذ تدابیری می‌توانید هزینه سفر خود به دبی را مدیریت کنید. به‌طورقطع یکی از مواردی که در سفر‌های خارجی، هزینه‌بر بوده، خرید بلیط هواپیما است. با استفاده از اپلیکیشن و وب‌سایت اسنپ تریپ می‌توانید پس از مقایسه شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های مختلف، ارزان‌ترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

منابع

https://www.planetware.com/tourist-attractions-/dubai-uae-dub-dubai. htm

https://www.tripadvisor.com/Attractions-g295424-Activities-Dubai_Emirate_of_Dubai. html