چگونگی خرید کتاب از طریق اینترنت

برای خرید کتاب از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه به کتابفروشی، باید مراحلی را طی کنید که در این مقاله این مراحل را به ترتیب بیان می­کنیم.

  • ثبت نام و ساخت حساب کاربری در سایت؛

شما برای خرید کتاب یا هر محصولی ابتدا باید در آن سایت ثبت نام و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. سپس اطلاعات خود را در فرم سایت پر کنید و پس از تاییدیه که معمولا از طریق شماره تماس یا ایمیل فعال می شود، وارد حساب کاربری خود گردید.

  • خرید و ورود از طریق اپلیکیشن سایت؛

شما می توانید علاوه بر سایت، از طریق اپلیکشن هم خرید کتاب را انجام دهید. به همین منظور باید ابتدا اپ مربوطه را روی گوشی خود نصب کنید و بعد از آن مراحل زیر را طی نمایید.

  • وارد شدن از قسمت «ورود» یا «عضو شوید».
  • وارد کردن ایمیل یا شماره همراه برای احراز هویت حساب کاربری.
  • اطلاعات خود را تکمیل کنید.
  • پس از آن می توانید با توجه به نیاز خود هر کتابی را که می­خواهید خریداری نمایید.

چگونگی خرید کتاب از طریق اینترنت

چگونه کتاب مورد علاقه خود در سایت فروش کتاب پیدا کنیم؟

اگر اسم خاصی مورد نظر شما است، تنها کافی است در قسمت جستجو آن را بررسی نمایید. برخی از سایت ها و اپلیکیشن ها دارای جستجو پیشرفته هستند و شما می توانید باتوجه به نام نویسنده، ناشر و دسته بندی یک کتاب را جستجو نمایید. همچنین گاهی وقت ها ما نمی دانیم دقیقا دنبال چه کتابی هستیم ولی باتوجه به علاقه خود می توانیم آن را براساس موضوع جستجو کنید.

قبل از خرید کتاب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • گاهی ما یک کتاب را میشناسیم و برای خرید آن راحت هستیم ولی گاهی ما اطلاعاتی درباره کتاب نداریم در این صورت می توانیم به توضیحات و قسمت معرفی کتاب برویم و درباره آن مطالعه کنیم و همچنین از نظر کاربران غافل نشویم.
  • بررسی فرمت کتاب:

کتاب ها امروزه فقط در نسخه چاپی قابل ارائه نیستند بلکه به صورت الکترونیکی و صوتی هم در دسترس قرار دارند و شما باید باتوجه به فرمت مورد نظر آن را جستجو و خریداری نمایید.

نحوه ی پرداخت هزینه کتاب در خرید اینترنتی

برخی بسیاری از سایت ها فقط گزینه پرداخت مستقیم و آنلاین دارند و شما پس از انتخاب کتاب می توانید هزینه آن را از طریق درگاه های بانکی موجود در سایت پرداخت نمایید. همچنین می توانید کیف پول خود را شارژ نمایید و از طریق آن کتاب های انتخابی خود را خریداری کنید. برخی از سایت ها نیز امکان خرید برای خارج از کشور را برای کاربران فراهم کرده اند که اکثرا از طریق درگاه paypal انجام می شود. و همچنین امکان پرداخت درب منزل در بعضی سایتها وجود دارد.

 

نحوه ارسال کتاب در خرید آنلاین چگونه است؟

 دریافت کتاب به دو صورت انجام می شود:

  • دریافت کتاب چاپی: اگر شما یک کتاب چاپی خریداری کرده اید، پس از ثبت و پرداخت هزینه، با توجه به اطلاعات شما به آدرس مورد نظر با پیک یا پست ارسال خواهد شد.
  • دریافت کتاب الکترونیکی و صوتی: اگر کتاب انتخابی شما صوتی و الکترونیکی است، پس از پرداخت در قسمت خریدهای شما یا کتاب های من می توانید آن را پیدا کنید. در صورتی هم که کتاب به کتابخانه شما اضافه نشد می توانید با پشتیبانی فروش سایت تماس حاصل فرمایید.

یکی از بهترین سایت ها برای خرید کتاب های دانشگاهی و آموزشی، سایت یونیکتاب است که از بهترین منابع این حوزه شناخته می شود. برای خرید می توانید به سایت یونیکتاب به آدرس اینترنتی uniketab.com مراجعه فرمایید.

 

نحوه خرید آنلاین کتاب

 

این رپورتاژ توسط وبسایت تریبون ارسال شده است و درسی فا مسئولیتی در قبال محتوای منتشر شده ندارد.