5 رشته پرطرفدار تجربی در سال 1402 بدون کنکور شد!

در حال حاضر رشته های پر طرفداری مانند میکروبیولوژی در گروه آزمایشی تجربی،  بدون کنکور شده اند، که متقاضیان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود برای این رشته اقدام نمایند. ما در این مقاله قصد داریم 5 رشته پرطرفدار تجربی در سال 1402 که بدون کنکور شده اند را بیان نماییم.

در ادامه همچنین تمامی شرایط  جدید برای ثبت نام بدون کنکور به شما اطلاع خواهیم داد. همچنین  امکان دریافت مشاوره برای ثبت نام رشته های دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد بدون آزمون به صورت آنلاین یا تلفنی و یا مشاور خصوصی برای عزیزان در ایران تحصیل  فراهم شده است پس اگر قصد شرکت در این رشته ها را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 رشته های پیراپزشکی بدون کنکور پردیس

نحوه ثبت نام دانشگاه بدون کنکور 1402

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور در سال جاری برای ورودی مهرماه مطابق با سال های گذشته به صورت کاملا اینترنتی می باشد و برای بهمن ماه نیز ممکن است اینترنتی و یا حضوری صورت گیرد.

افراد برای ثبت نام دانشگاه بدون کنکور باید در ابتدا وارد سامانه سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org  شوند و سپس مراحل ثبت نام را طی کرده و در نهایت انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند.

مراحل ثبت نام دانشگاه بدون کنکور به صورت زیر است:

ابتدا وارد سامانه سنجش به نشانی اینترنتی  sanjesh.org شوید.

سپس باید برای خرید کارت اعتباری آزمون اقدام نمایید و هزینه دریافت کارت را پرداخت نمایید.

در مرحله بعد شما باید گزینه  ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری را انتخاب نمایید.

سپس شما باید عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید و تمام رخ را که بدون مهر و یا منگنه می باشد و در سال جاری گرفته شده است را بارگذاری نمایید. توجه فرمایید عکس برای بانوان باید به صورت حجاب کامل باشد.

 مرحله بعد نوبت به وارد کردن اطلاعات فردی و آموزشی داوطلب است.

پس از تکمیل تمامی مراحل، شما می توانید تا حداکثر 100 کد رشته محل را انتخاب نمایید و در انتها مراحل ثبت نام و انتخاب رشته شما به پایان خواهد رسید.

توجه نمایید در زمان انتخاب رشته اولویت خود را علاقه گذاشته و سپس به پارامتر های مانند مسافت، ظرفیت دانشگاه و .. نیز توجه نمایید.

سپس انتخاب رشته خود را بر اساس قوانین خوشبیانه، بدبینانه و منطقی بچینید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی و شماره داشتید ، می توانید با مشاورین خبره ایران تحصیل تماس گرفته و انتخاب رشته اصولی داشته باشید و بتوانید با قبول شدن در یکی از رشته پرطرفدار تجربی، آینده شغلی و اجتماعی خود را تضمین نمایید.

5 رشته پرطرفدار بدون کنکور تجربی در سال 1402

همان طور که بیان شد، رشته های بسیاری در شاخه تجربی بدون کنکور شده و افراد می توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود آن را انتخاب و مشغول به تحصیل شوند.

اما 5 رشته ای که جز پر متقاضی ترین رشته های تجربی بوده و در سال جاری می توانید، آن را بدون کنکور انتخاب و تحصیل نمایید به شرح زیر است:

 

💢رشته تحصیلی مهندسی پزشکی

💢رشته تحصیلی  میکروبیولوژی

💢رشته تحصیلی  علوم آزمایشگاهی

💢رشته تحصیلی  مهندسی گیاه پزشکی

💢رشته تحصیلی  علوم و مهندسی صنایع غذایی

💢 رشته تحصیلی  زیست شناسی گیاهی

ما در ادامه به تمامی رشته های بدون کنکور در مقاطع مختلف می پردازیم تا شما بتوانید بر اساس علایق خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و مشغول به تحصیل شوید.

 

رشته پرطرفدارتجربی بدون آزمون سراسری در مقطع کاردانی

برخی از پرطرفدارترین این رشته های به شرح زیر است:

امور اراضی

تکنولوژی تولیدات گیاهی و تکنولوژی مواد غذایی

شیمی آزمایشگاهی

تولید و فرآوری خرما

تکنولوژی تولیدات دامی

تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر

تکنولوژی مرتع و آبخیزداری

امور زراعی و باغی

مشاوره ثبت نام پردیس خودگردان

 رشته پرطرفدارتجربی بدون آزمون سراسری در مقطع کارشناسی

بهداشت و بازرسی گوشت

زیست شناسی دریا

زیست شناسی جانوری

رشته میکروبیولوژی

گیاه پزشکی

مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی

زیست شناسی سلولی و مولکولی

مهندسی طبیعت

زیست شناسی گیاهی

زیست فناوری

مهندسی فضای سبز

زمین شناسی

رشته بهداشت مواد غذایی

علوم و مهندسی جنگل

رشته شیمی محض

رشته مهندسی صنایع مبلمان

رشته علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

دامپزشکی

علوم و مهندسی محیط زیست

علوم آزمایشگاهی 

رشته آموزش کشاورزی پایدار

رشته اقیانوس شناسی

علوم و مهندسی باغبانی

علوم و مهندسی خاک

رشته شیمی کاربردی

علوم و مهندسی شیلات

علوم دامی

رشته مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی

رشته اقتصاد کشاورزی

 

رشته پرطرفدار تجربی بدون آزمون دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور در برخی از رشته های بدون کنکور تجربی دانشجو می پذیرد که نحوه پذیرش در این رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. برخی از مهمترین این رشته ها به شرح زیر است:

اقتصاد کشاورزی

زیست شناسی سلولی و مولکولی

شیمی کاربردی و شیمی محض

زیست شناسی گیاهی

علوم و مهندسی محیط زیست

علوم و مهندسی باغبانی

زمین شناسی

علوم دامی

ترویج و آموزش کشاورزی پایدار

علوم و مهندسی شیلات

علوم و مهندسی صنایع غذایی

رشته پرطرفدار تجربی بدون آزمون دانشگاه علمی  کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی نیز در برخی از رشته ای پزشکی در مقطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته دانشجو می پذیرد.

برخی از رشته های پرطرفدار رشته تجربی در دانشگاه علمی کاربردی به شرح زیر است:

تجهیزات فنی آزمایشگاه

تجهیزات آزمایشگاه

تجهیزات کنترل عفونی

استریلیزاسیون 

تجهیزات فنی اتاق عمل

تشخیص پزشکی

 

زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور

زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور  در دو نیمسال مهر و بهمن ماه می باشد و داوطلبین باید در زمان اعلام شده برای ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و پس از ثبت نام و ارائه مدارک مورد نیاز می توانید ثبت نام خود را نهایی نمایند.

تا این لحظه زمان دقیق زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور مشخص نشده است، اما طبق روال گذشته این ثبت نام برای ورودی نیمسال مهرماه در تیرماه برگزار می گردد. همچنین زمان ثبت نام دانشگاه دولتی بدون کنکور در نیمسال بهمن ماه نیز در آذر ماه خواهد بود .

باید یادآور شویم در سال جاری در حدود 85 درصد از پذیرش دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی بوده و تنها 15 درصد بر اساس کنکور سراسری می باشد. پس در زمان انتخاب رشته دقت لازم را کرده تا بتوانید بهترین رشته را انتخاب نمایید. امکان دریافت بهترین مشاوره انتخاب رشته ر به صورت آنلاین یا تلفنی و یا مشاور خصوصی کنکور با کمترین هزینه برای این عزیزان در ایران تحصیل  فراهم شده است. کافی است با شماره (5307 907 909 )  تماس بگیرید.

 شهریه پردیس خودگردان برای دندانپزشکی

شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه سراسری 1402

زمانی که می خواهید در یکی از رشته های بدون آزمون به تحصیل بپردازید، باید شرایط آن را داشته باشید که این شرایط هر ساله از طریق دفترچه آزمون در سامانه سنجش منتشر می گردد.

اما برخی از مهمترین این شرایط را می توان موارد زیر اشاره کرد.

فرد باید معتقد به دین اسلام بوده و یا یکی از ادیان مورد قبول جمهوری اسلامی را داشته باشد.

نداشتن سابقه کیفری و همچنین عضویت در هیچ یکی از گروه های سیاسی  اجباری است.

فساد اخلاقی در زمان پذیرش مورد قبول نمی باشد.

فرد باید مدرک دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید خود را تا آخر شهریور ماه سال جاری دریافت نماید.

افرادی که دارای دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش هستند باید مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی خود را ارائه نمایند و در غیر این صورت نمی توانند ثبت نام نمایند.

در زمان تکمیل فرم ثبت نام باید اطلاعات خود را به درستی وارد نمایید و در صورت اشتباه وارد کردن و یا مغایرت در معدل، ثبت نام شما باطل شده و اجازه تحصیل نخواهید داشت.

اگر در رشته ای مشغول به تحصیل هستید و به دلایل مختلف و پارامترهای مانند مسافت، شهریه و .. می خواهید مجدد نام نویسی نمایید، می توانید ابتدا در رشته مورد نظر شرکت و در صورت قبولی نهایی، از رشته قبلی خود انصراف دهید.

اگر دانشجو شبانه، غیرانتفاعی، آزاد، پردیس و .. می باشید می توانید برای ثبت نام اقدام نمایید و در صورت قبولی از رشته خود انصراف دهید .

اگر جز افرادی هستید که قصد شرکت در دانشگاه آزاد بدون آزمون هستید، باید ابتدا تمامی شرایط را مطالعه کرده و سپس برای انتخاب رشته خود وارد سامانه azmoon.org  شوید و 100 کد محل رشته را انتخاب نمایید. توجه نمایید رشته های گروه ریاضی و انسانی دانشگاه آزاد و سراسری مشابه بوده اما برای تجربی این رشته های متفاوت است، پس زمان انتخاب رشته خود دقت نمایید حتما از رشته های دانشگاه آزاد استفاده نمایید. جهت اطلاع از تمامی رشته ها و شرایط دانشگاه آزاد بدون آزمون با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

سوال پیرامون رشته های بدون کنکور تجربی

  • پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی برای رشته های بدون کنکور به چه صورت می باشد؟

منظور از سوابق تحصیلی معدل کتبی و آخرین مدرک  تحصیلی افراد بوده که بر اساس آن ها می توانند در رشته های بدون کنکور شرکت نمایند.

  •  کدام رشته های تجربی را می توان بصورت بدون کنکور ثبت نام کرد ؟

رشته های بدون کنکور تجربی هر ساله از سوی سازمان سنجش مشخص می شود که برخی از  رشته های بدون کنکور تجربی پرطرفدار در متن مقاله موجود است.

  • برای نام نویسی در رشته های بدون کنکور تجربی، چند نوبت در سال امکان ثبت نام وجود دارد؟

ثبت نام برای در هر دونیم سال مهر ماه و بهمن ماه در ماه های تیر و آذر  می باشد که افراد متقاضی می توانند برای ثبت نام اقدام نمایند.

خلاصه مطلب

اگر می خواهید در یکی از رشته پرطرفدار تجربی در سال 1402 بدون کنکور پذیرفته شوید. ما در این مقاله 5 رشته پرطرفدار تجربی در سال 1402  را بیان کرده و شرایط ثبت نام و مراحل آن را نیز ذکر کرده ایم. .اگر سوال و یا  مشاوره ای نیاز داشتید می توانید با مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید .ایران تحصیل با داشتن کارشناسان و مشاوران مجرب، به بررسی شرایط، استعداد و توانایی های شما می پردازد و اصولی ترین انتخاب رشته را به شما ارائه می دهد.برای اطلاع بیشتر  می توانید با کارشناسان ما با شماره(5307 907 909 )  تماس بگیرید.