مقدمه:

سیر یکی از سبزیهای پر خاصیت است که اغلب به صورت خام مصرف میشود و این سبزی جادویی که از اعضای خانواده پیازها محسوب میشود به دلیل آنتی بیوتیک بودن می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماریها جلوگیری کند.

تنه ی انشا:

سیر گیاهی است علفی و دائمی که ساقه آن تاچهل سانتی متر می تواند رشد کند و در زیر زمین نیز به شکل بوته های شش تا دوازده تایی تشکیل شود.

این ماده خوراکی سرشار از ویتامین است و به عنوان یک آنتی بیوتیک قوی و ضد ویروس نیز محسوب می شود که باعث سلامتی ما می شود، مهمترین خواص سیر مربوط به آلیسین آن می باشد که عطر خاص سیر را به وجود می آورد.

برای درمان عفونتهای تنفسی نیز مفید است و باعث پیشگیری از بسیاری از سرطانها می شود و به عنوان یک دارو میتواند در غذاها استفاده شود. این گیاه جادویی در بسیاری از نقاط جهان رشد میکند و به خاطر طعم خوشمزه آن یک ماده محبوب در پخت و پز است.

فقط یکی از مشکلاتی که خوردن سیز می تواند به وجود بیاورد این است که بوی ناخوشایندی تولید می کند اما همین بو می تواند به ضد عفونی کردن دهان و دندان کمک کند و باکتریهای مضر دهان و دندان را از بین ببرد، اگرچه خوردن سیر باعث انتشار بوی بد میشود اما دارای خواص فراوانی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد اگر پوست سیر را نگیریم یا آن را خرد نکنیم بوی زیادی ایجاد نمی کند.

سیر به عنوان یکی از طعم دهنده ها و عطر دهنده به غذاهای ایران محسوب میشود و برای مهار و نابودی میکروبها بسیار موثر است با این اوصاف عده ای از مردم بود سیر را دوست دارند و آن را مطبوع می دانند و عده ای هم بوی آن را ناخوشایند می دانند ولی با این حال راهی برای از بین بردن کامل بوی سیر بخصوص در دهان وجود ندارد.

نتیجه گیری:

از سبزی سیر تا می توانیم استفاده کنیم زیرا سیر دوای هفتاد بیماری است هر چند که ممکن است بوی آن زیاد خوشایند نباشد.

 

انشا درباره ی بوی سیر صفحه 62 نگارش پایه هشتم

این انشا بصورت اختصاصی در درسی فا نوشته شده است، هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

 

💬 لطفا نظرات خود را در پایین همین پست برای ما ارسال کنید👇👇👇