مقدمه:

سرود ملی یا سرود میهن یک قطعه از موسیقی هر کشوری به عنوان سرود ملی آن کشور به رسمیت شناخته می شود و هر کشوری سرود ملی مخصوص به خود را دارد.

تنه ی انشا:

سرود ملی هر کشور آوازها یا موسیقی های هستند که در شرایط خاصی در هر کشوری نواخته می شوند و آواز وطن پرستی مردمانی است که به عنوان احترام و علاقه و تحریک احساس وطن پرستی در مردم آن کشور خوانده می شود.

سرود ملی هر کشوری نشان دهنده ی حماسه و غرور و جانبازی آن کشور است و به ما میگوید که کشور ما از زمانهای گذشته تا الان با چه سختیهایی روبرو شده و چگونه آنها را چشت سر گذاشتهتا به این پایه از قدرت و اقتدار رسیده است.

ما نیز باید برای آبادانی بیشتر کشور تلاش کنیم و اجازه ندهیم این استقلال و آزادی را که مدیون خون ریخته شده هزاران شهید است به راحتی از دست بدهیم و یکپارچگی و وحدتمان را همیشه حفظ کنیم و این را به عنوان یک مسئولیت سنگین که بر عهده ما گذاشته شده است حفظ کنیم و برای دفاع از میهنمان همیشه تلاش کنیم حتی اگر لازم باشد جانمان را فدای وطنمان کنیم تا استقلال و آزادی کشورمان روز به روزبیشتر شود وکشورمان ایران همیشه سرافراز و سربلند باشد و ما باید این سرود ملی کشورمان را به خوبی درک کنیم چون در درون هر حرف آن هزاران چیز نهفته است از ایثار و جان گذشتگی و شهادت و غیرت مردمانی که راه دفاع از اسلام و دین از جان خود مایه گذاشته اند و باید راهشان را ادامه دهیم و از کشورمان دفاع کنیم.

نتیجه گیری:

سرود ملی ایران نشان افتخار و عظمت و بزرگی کشور ما است و با وجود ما پیوند خورده است و دارای ارزش است وباید به آن احترام گذاشت و همیشه تلاش کنیم که پرچم کشورمان با افتخار بالا باشد و با خود عهد ببندیم همیشه از کشورمان محافظت کنیم و برای حراست از میهنمان و نگاه داشتن آن تلاش کنیم.

 

انشا در مورد آهنگ سرود ملی پایه هشتم صفحه 53

این انشا بصورت اختصاصی در درسی فا نوشته شده است، هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

 

💬 لطفا نظرات خود را در پایین همین پست برای ما ارسال کنید👇👇👇