انشا صحنه ورود یک موش به خانه صفحه 42 نگارش پایه هشتم

مقدمه:

ورود موش به خانه یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کسی افتاده باشد، ما اطمینان داریم که موش بیشت به خاطر غذا به خانه ها هجوم میاورد.

تنه ی انشا:

تصور اینکه یک موش وارد خانه ام شود برایم بسیار آزار دهنده است اما هر خانه ای هم میتواند به عنوان یک مکان برای نفوذ و زندگی این جوندگان موذی باشد، موشها تنها انتظاری که از ورود به یک خانه دارند گرما وغذای کافی است وداشتن این شرایط برای موشها خیلی ایده آل است. و بر عکس برای ما بسیار آزار دهنده میباشد.

بسیاری از مردم وقتی متوجه ورود یک موش به خانه میشوند که دیگر کار از کار گذشته است و اوضاع خیلی بد است، مشخص ترین علامت برای وجود یک موش در خانه دیدن مدفوع این جانور در منزل است. موش ها میتوانند دیوار را حفر کنند و حتی بسته های غذایی را بجوند و از همه بدتر با خراشیدن دیوار و جویدن داخل دیوار بخصوص در طول شب برای ما آزار دهنده باشد اگر یک یا چند تا از این نشانه ها را در خانه پیدا کنیم به این معنی است که ما باید به جنگ موشها برویم.

آنها به خانه ی ما وارد شده اند چرا که فضای خانه برای انها خیلی گرم و نرم و راحت بوده است و از همه مهمتر غذا برایشان فراهم بوده و اصلا تصمیم به بیرون رفتن از خانه ما را ندارند و این برای من بسار چندش آور است.

حتما این را شنیده اید که بهترین حمله داشتن یک دفاع مستحکم است یعنی قبل از هر اقدامی باید برای جلوگیری از نفوذ بیشتر موشها باید همه ی درزها و سوراخهای داخل خانه  و مسیرهایی که ممکن است موش از آن عبور کند را مسدود کنیم و سپس با گذاشتن یک تله موش به سراغ آنها برویم. البته این کار خود به مهارت کافی نیاذ دارد که مثلا تله موش را کجا بگذاریم چه طعمه ای روی تله موش بگذاریم تا موش را به طرف خود جلب کند و مکان و موقعیت مناسب برای گذاشتن تله موش بسیار حیاتی است چون آنها موجودات با هوشی هستند و خیلی هم محافظه کارند. پس با رعایت کردن اصول و قواعد دقیق میتوانیم آنه را به دام بیاندازیم و از شر آنها خلاص شویم  و بعد از آن تمام خانه را بررسی کنیم و خانه را از شر فضولات و خرابکاری آنها پاک کنیم.

نتیجه گیری:

موش ها در همه جای این کره ی خاکی زندگی میکنند. آنها حیواناتی موذی و درعین حال باهوش هستند که برای پیدا کردن یک جای راحت و گرم و غذای مناسب میتوانند وارد هر خانه ای شوند و درانجا به زندگی خود ادامه دهند.     

 

 

" این انشاء بصورت اختصاصی توسط نویسندگان درسی فا نوشته شده است و هرگونه کُپی برداری از آن در سایت های دیگر ممنوع بوده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت "