باز افرینی ضرب المثل فضول را بردند جهنم گفت هیزمش تراست

مقدمه:

این ضرب المثل در مورد افرادی است که در هر کاری دخالت میکنند و میخواهند به هر نحوی سر از که به هر نحوی سر از کار دیگران در بیاورند یعنی به قول معروف نخود هر آشی شوند.

تنه ی انشا:

در واقع فضول به کسی گفته میشود که میخواهد در همه ی کارهای دیگران دخیل باشد و در کار دیگران دخالت کند و نظر بی جا بدهد و با این کار کاسه داغ تر از آش شود و در واقع خیلی وراج و بیهوده گو باشد به طوری که دست از این خصلت زشت خود بر ندارد این جور افراد همیشه به کارهای دیگران رسیدگی میکنند و سرک میکشند حتی به این فکر نمیکنند که بعضی اوقات ممکن است که این سرک کشیدنها به ضررشان تمام شود و تنها هدفشان این است که از کار دیگران سر در بیاورند این گونه فضولی ها میتواند در بعضی مواقع زندگی ها را به هم بریزد.

همچنین فضولی ممکن است دعواهای بزرگ به وجود بیاورد و حتی باعث جدایی بین خیلی از خانواده ها شود و باعث کابوس هایی در زندگی شود که همه ناشی از این فضولی ها بوده که بعدا هم قابل جبران نیستند.

البته بعضی اوقات انسان دوست دارد از یک سری چیزها سر در بیاورد یک امر کاملا طبیعی است اما وقتی این کار باعث صدمه زدن به دیگران یا خود شخص شود میتوان گفت این کنجکاوی کاملا اشتباه است، مثلا وقتی در یک مهمانی یا دور همی خانوادگی و یا حتی یک عروسی جمع شدین یکی میاد و حس فضولیش گل میکنه مثلا از طرف میپرسه کی ازدواج میکنی یا اگر ازدواج کرده میگه کی بچه دار میشی یا کی خانه میخری و جملاتی از این قبیل که ممکنه برای طرف آزار دهنده باشد و دوست نداشته باشد جواب بدهد ولی آدم فضول شاید از این کار خودش لذت هم  ببرد هر چند به قیمت آزار رساندن به دیگران باشد.

نتیجه گیری:

چقدر خوب میشد همیشه سرمان به زندگی خودمان باشد و به جای سرک کشیدن در زندگی دیگران و فضولی کردن در کارهای آنها رفتار خودمان را درست کنیم و کارهای خودمان را انجام دهیم و نخود هر آشی نشویم.

" این انشاء بصورت اختصاصی توسط نویسندگان درسی فا نوشته شده است و هرگونه کُپی برداری از آن در سایت های دیگر ممنوع بوده و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت "

بازنویسی ضرب المثل فضول رو بردن جهنم گفت هیزمش تر است